۲۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۴۲

وزیر کشاورزی و امنیت غذایی مالزی:

فرهنگ میزبانی مشهد الگوی جهان اسلام است

فرهنگ میزبانی مشهد الگوی جهان اسلام است

مشهد- وزیر کشاورزی و امنیت غذایی مالزی گفت: فرهنگ میزبانی در مشهد آن‌قدر قدرتمند است که اقشار مختلف مردم به‌خصوص در بافت پیرامونی حرم امام رضا (ع)، به‌جز مهمان‎نوازی دغدغه دیگری ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد سبو ظهر شنبه در دیدار با آیت الله علم الهدی ضمن معرفی مواضع و دیدگاه‌های خود نسبت به انقلاب اسلامی، تحولات اخیر منطقه و جنگ غزه اظهار کرد: از دوران دانشجویی تاکنون متمرکز بر واکاوی مبانی اقتصادی اندیشه امام خمینی (ره) هستم زیرا در این حوزه، دیدگاه‌های روشنفکرانه زیادی وجود دارد که بسیاری از گره‌های ایدئولوژیک مکاتب فکری غربی را باز می‌کند. دل‌بستگی من به ایران اسلامی از زمان پیروزی انقلاب شما آغاز شد.

وزیر کشاورزی و امنیت غذایی مالزی ادامه داد: از همان زمان بود که تحولات ایران را زیر نظر گرفتم و کار به جایی رسید که سه روز بعد از آزادسازی خرمشهر، خودم را به تهران رساندم و در دوران دفاع مقدس، مطالعات خود را در دانشگاه تهران و پژوهشگاه‌های اقتصادی ادامه دادم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی موجود در مشهد به تشریح اهداف سفر خود پرداخت و تأکید کرد: مایه شگفتی است که فرهنگ میزبانی در مشهد آن‌قدر قدرتمند است که اقشار مختلف مردم به‌خصوص در بافت پیرامونی حرم امام رضا (ع)، به‌جز مهمان‎نوازی و ارائه خدمت به زائر دغدغه دیگری در شبانه‌روزشان ندارند. آغوش باز مشهدی‌ها به روی زائران در تمام طول سال، نشان از بنیه فرهنگی ریشه‌داری دارد که می‌تواند برای سایر کشورهای اسلامی هم الگو قرار بگیرد.

کد خبر 6026991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      0 0
      این حرم مطهر خادمین زیادی دارد دوست دارم خادم علمی این حرم ( امام رضا علیه السلام ) باشم به امید آن روز در کنار شما عزیزان.