۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰

مسوول سازمان بسیج رسانه قزوین:

رسانه ها به رسالت خود در افزایش مشارکت عمل کنند

رسانه ها به رسالت خود در افزایش مشارکت عمل کنند

قزوین- مسوول سازمان بسیج رسانه قزوین گف: رسانه ها به رسالت اصلی خود در افزایش مشارکت مردم در انتخابات عمل کنند.

محمد کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مقام معظم رهبری از ابتدای سال و بیانات نوروزی در مشهد الرضا (ع) تا به امروز به صورت مداوم در مورد انتخابات و اهمیت حضور پرشور مردم در آن صحبت کرده‌اند و از تمامی تریبون‌دارها و کسانی که مخاطب دارند خواسته اند مردم را به انتخابات دعوت کنند.

مسؤول سازمان بسیج رسانه استان قزوین عنوان کرد: در این بین اصحاب رسانه نیز مانند معلمان، استادان دانشگاه، مدرسین حوزه و افراد در داخل خانواده وظیفه دارند منادی مشارکت انتخابات باشند و مردم و مخاطبان خودشان را به حضور و مشارکت حداکثری دعوت کنند.

وی ادامه داد: در کشور ما، خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر دو دارای جایگاه و تأثیر گذاری مهم و سرنوشت‌سازی در جامعه هستند و مجلس شورای اسلامی طبق قانون اساسی مرجع ریل‌گذاری کننده‌ی آینده کشور است.

این مسئول مطرح کرد: با توجه به اینکه کشور مشکلاتی دارد، برای رفع این مشکلات نیاز به قانون‌گذاری و حضور مدّبرانه مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: بی تردید اگر مشارکت ضعیف باشد مجلس ضعیف خواهد شد و مجلس ضعیف هم توانایی کامل برای رفع مشکلات نخواهد داشت.

کشاورز یادآور شد: ما رسانه‌ها اگر می‌خواهیم برای رفع مشکلات کمکی داشته باشیم، باید مشارکت را بالا ببریم. هر چقدر حضور مردم در صحنه بیشتر باشد به این معنا است نظام جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی دارد و این حضور و مشارکت، در اقتدار نظام جمهوری اسلامی و کشور عزیزمان تأثیر مستقیم دارد قدرت‌افزایی می‌کند.

وی در پایان صحبت‌هایش با تاکید براینکه نقش رسانه‌ها در کمک به مشارکت افراد جامعه در انتخابات بر هیچکس پوشیده نیست گفت: با توجه به اینکه نقطه کانونی جنگ ترکیبی کنونی، که دشمن بر علیه مردم کشورمان بخصوص جوانان به راه انداخته، جنگ شناختی است و در این جنگ هم، از هستی شناسی یعنی نشانه گرفتن مبادی فکری آنان و جابجا و تحریف کردن حقایق استفاده می‌کند، رسانه‌ها باید بکوشند تا با آگاهی بخشی صحیح، ضمن خنثی کردن توطئه‌های دشمنان جهت ترویج ناامیدی در جامعه، با افزایش اعتماد سازی ابتدا به حضور بیشتر شهروندان پای صندوق‌های رأی کمک کنند و بعد هم در معرفی نامزدهای اصلح به جامعه ایفای نقش کنند.

کد خبر 6029708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha