۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

مجتمع فرهنگی در ۲ شهر نور احداث می شود

 مجتمع فرهنگی در ۲ شهر نور احداث می شود

نور- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مجتمع فرهنگی و هنری در شهرهای چمستان وبلده از توابع شهرستان نور احداث می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان آهنگر ظهر یکشنبه در گفت گو با خبرنگاران با توجه به اهمیت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان‌ها گفت: در پی انعقاد تفاهم نامه‌ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با رئیس سازمان سینمایی کشور مقرر شد ساخت سینما در شهرستان نور در سال ۱۴۰۳ با حضور رئیس جمهور در سفر دور دوم به استان مازندران در دستور کار قرار بگیرد و جزو مصوبات فرهنگی این سفر باشد.

وی در ادامه افزود: پیشینه تاریخی و سبقه درخشان فرهنگی شهرستان نور این مهم را می‌طلبد که احداث مجتمع فرهنگی هنری در دو بخش چمستان و بلده در دستور کار قرار بگیرد و مصوبه سفر شما به شهرستان نور باشد چرا که این دو بخش با توجه به وسعت و گستردگی شأن از داشتن یک سالن در خور و مناسب فرهنگی و هنری بی بهره هستند.

آهنگر تصریح: زمین برای احداث این مجتمع توسط شهرداری‌های چمستان و بلده تأمین اهدا شده است و برای ساخت مشارکتی اعلام آمادگی کردند.

این مسؤول تصریح کرد: نظر به اهمیت گسترش و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و بضاعت محدود دولت در زمینه ساخت مراکز این چنینی در استان، مصوب شود کلیه مجتمع‌های تجاری که توسط شرکت‌های خصوصی ساخته می‌شوند، ملزم به تهیه پیوست فرهنگی شوند تا شاهد ساخت سالن‌های سینمایی و آمفی تئاترها باشیم تا فتح بابی برای گسترش زیرساخت‌های فرهنگی در کل استان باشد.

وی گفت: در سفر شهرستانی استاندار مازندران مصوب شد تا برای احداث مجتمع‌های فرهنگی در بلده و چمستان ۲۰ میلیارد ریال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، ۲۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری و ۱۰ میلیارد ریال نیز از سوی استانداری برای هر کدام از این مجتمع‌ها اختصاص یابد و از آنجایی که بهره بردار این مجتمع‌ها شهرداری‌ها هستند مابقی هزینه نیز توسط دو شهرداری بلده و چمستان تأمین شود.

کد خبر 6029765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha