۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱

مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه:

۲۰۰ جوان کرمانشاهی به جشنواره «جوان برتر ایران زمین» معرفی شدند

۲۰۰ جوان کرمانشاهی به جشنواره «جوان برتر ایران زمین» معرفی شدند

کرمانشاه- مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از برگزاری ۳۰۰ برنامه مختص هفته جوان در کرمانشاه خبر داد و گفت: ۲۰۰ جوان کرمانشاهی به جشنواره «جوان برتر ایران زمین» معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر حاتمی ظهر یکشنبه در نشست خبری هفته جوان با اصحاب رسانه که در سالن جلسات خانه جوان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: هفته جوان از تاریخ ۳۰ بهمن تا ۱۶ اسفندماه مصادف با ولادت حضرت علی اکبر (ع) نام گذاری شده که هر ساله در این هفته برنامه‌های متعددی و مرتبطی در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر استان کرمانشاه ۳۰۰ برنامه با همت اداره ورزش و جوانان برای هفته جوان طراحی کرده بخش عمده‌ای از آن مربوط به توسط این اداره و مابقی در سایر ادارات اجرایی خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه اجرای برنامه‌های هفته جوان بر عهده تمامی دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان است، تصریح کرد: بر همین اساس به منظور گرامیداشت و نهادینه کردن فرهنگ این روز مانند سایر اعیاد و جشن‌های دیگر مانند روز پدر و روز مادر همت مضاعف از سوی تمامی دستگاه‌ها به کار گرفته شود.

حاتمی در ادامه به فضاسازی شهری برای هفته جوان تاکید کرد و گفت: طی روزهای آینده به منظور آمادگی شهر برای جشن هفته جوان و ولادت حضرت علی اکبر (ع) با همکاری شهرداری کرمانشاه و معاونت امور جوانان استان فضا سازی و آذین بندی شهری انجام خواهد گرفت.

وی همچنین اهمیت به نقش و جایگاه جوانان در جامعه را یادآور شد و خاطرنشان کرد: به منظور نمایش این نقش در جامعه باید تقویت روحیه خود و اعتماد به نفس را به طور مستمر و به طور ویژه در جامعه تبیین کرد چرا که هر جا جوانان در عرصه اجتماع حضور پیدا کردند موجب رشد، توسعه و خبر جمعی بودند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بیان کرد: بنا به تأکیدات مقام معظم رهبری و دستورات استاندار کرمانشاه برنامه‌های عملیاتی در حوزه جوانان به صورت در رنگ‌تر تنظیم و در دستور کار قرار گرفته که علاوه بر استفاده از حضور جوانان در عرصه‌های مختلف شاهد نشاط اجتماعی و امید به آینده خواهیم بود.

حاتمی در ادامه به چند مورد از برنامه‌های شاخص و ویژه هفته جوان اشاره کرد و خبر داد: برگزاری جشنواره «جوان برتر ایران زمین» یکی از مهمترین برنامه‌های این هفته بوده که با معرفی ۲۰۰ جوان برتر از ۱۰ دستگاه استان در حوزه‌های ادبیات، قرآن، فیلم و موسیقی، کنشگر و فعال رسانه، فعال جهادی و… این جشنواره در استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره در مرحله استانی از ۳۰ جوان برتر کرمانشاهی که به تفکیک از هر دستگاه سه نفر نخست انتخاب می‌شوند طی مراسمی در روز دوشنبه در تالار انتظار این شهر تجلیل خواهد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه عنوان کرد: در مرحله کشوری جشنواره «جوان برتر ایران زمین» نیز ۱۰ نفر اول از استان کرمانشاه وارد مرحله جدید داوری کشور خواهند شد تا در بین آنها برترین‌های کشور در تاریخ ۱۷ اسفند ماه با حضور رئیس جمهور معرفی شوند.

حاتمی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در جشنواره «جوان برتر ایران زمین» توسط داوران از تمامی دستگاه‌ها پر کشور سنجش می‌شوند، گفت: تا کنون ۶۴ داور از ۱۰ رشته مشخص شده در استان کرمانشاه برای این جشنواره داشته که پس از بارگزاری رزومه شرکت کنندگان داوری و بررسی‌های را انجام خواهند داد.

وی عنوان کرد: «جشنواره «جوان برتر ایران زمین» برای سومین سال پیاپی است که پس از رفع نواقص هرسال قوی‌تر از سال پیش برگزار می‌شود و قرار است در اقدامی جدید سال آینده این جشنواره به صورت عمومی فراخوان جوانان برتر را ابلاغ کند تا شرکت برای عموم مردم و جوانان برتر مهیا شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه به دیگر برنامه شاخص هفته جوان در استان کرمانشاه اشاره و اضافه کرد: نشست و گفتگوی صمیمی مدیران دستگاه‌های استانی با جوانان توانمند و متخصص که به همت این اداره دنبال می‌شود از جمله برنامه‌های راهبردی است که مدیرکل راه و شهرسازی استان به عنوان نخستین دستگاه با ۲۰ جوان متخصص در حوزه خود دیدار و گفتگو کرد و برای بهره‌مندی از توانایی‌های آنها به عنوان مشاوران خود استفاده می‌کند.

حاتمی افزود: در هفته جوان نیز در راستای امتداد و برگزاری نشست‌های صمیمی با جوانان قرار است مدیرکل ارشاد اسلامی و سپس مشاور استانداری کرمانشاه با جوانان متخصص حوزه خود دیدار و گفت‌وگو داشته باشند تا در نهایت به اهداف دولتی مبنی بر حضور جوانان در عرصه‌های اجتماعی و مدیریتی جامه عمل پوشیده شود.

وی با تاکید بر حمایت اداره کل ورزش و جوانان از جوانان معرفی شده متخصص و توانمند استان از سوی دستگاه‌ها یادآور شد: این دیدار و گفت‌وگوها ۲ طرفه نبوده و بی شک مورد حمایت‌های ویژه استان قرار خواهد گرفت و هم اکنون نیز با اجرای این طرح نخبگان استان از جمله ۲۰۰ جوان برتر معرفی شده به جشنواره «جوان برتر ایران زمین» در سطوح مختلف جامعه و به ویژه در صدا و سیما مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه همچنین به برگزاری راهیان پیشرفت به عنوان راهبردی در تبیین دستاوردهای استان به جوانان و نوجوانان اشاره داشت و بیان کرد: این راهیان با سه زیر شاخه شامل راویان پیشرفت، روایت پیشرفت و رویداد پیشرفت برگزار می‌شود که در به طور کلی به تبیین دستاوردهای کشور در سطح کلان و در دستاوردها در بخش استانی می‌پردازد.

حاتمی در پایان اذعان کرد: به دلیل اهمیت تبیین و نمایش دستاوردهای استان به قشر جوانان و نوجوانان قرار است در هفته جوان روایتی از این دستاوردها در راستای امید آفرینی و تبیین توسعه و رشد موجود در استان به دانش آموزان داشته باشیم.

کد خبر 6029804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha