۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی خبرداد؛

صدور بیش از ۲۸ هزار جلد شناسنامه در خراسان رضوی

صدور بیش از ۲۸ هزار جلد شناسنامه در خراسان رضوی

مشهد- مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: امسال ۲۸ هزار و ۸۴۵ جلد شناسنامه در استان خراسان رضوی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلام‌حسین قنبری صبح یکشنبه در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد واجدان شرایط در استان صرفاً از ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود، اظهار کرد: استان خراسان رضوی ۶ میلیون و ۹۴۵ هزار نفر و مشهد ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال واجدین شرایط رأی با ۵ مدرک می‌توانند رأی بدهند، گفت: امسال تسهیلی در اخذ رأی انجام شده است که افراد می‌توانند با استفاده از هر کدام از ۵ مدرک کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه یا کارت پایان خدمت در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه به غیر از شناسنامه، می‌توان از مدارک شناسایی دیگر استفاده کرد مردم همکاری کنند و اگر شناسنامه آن‌ها نیاز ضروری ندارند برای تعویض فعلاً اقدام نکنند.

قنبری اظهار کرد: در دی‌ماه سال گذشته ۱۸ هزار جلد شناسنامه و امسال بیش از ۲۸ هزار و ۸۴۵ جلد شناسنامه صادر شده و تعداد شناسنامه‌هایی که در بهمن امسال صادر کردیم بیش از ۳۵ هزار جلد بوده که تعدادی تحویل داده شده و تعدادی نیز در روزهای آینده تحویل داده می‌شود.

مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه اول امسال ۲۷۵ هزار و ۴۶ کارت ملی هوشمند تحویل دادیم، عنوان کرد: در استان برای ۷۳.۸ درصد افراد شناسنامه مکانیزه صادر کردیم. مجموع شناسنامه‌های مکانیزه صادر شده برای افراد کمتر از ۱۵ سال و بیش از ۱۵ سال، ۵ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۷۹۴ جلد شناسنامه بوده است.

کد خبر 6029810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha