۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۵۳

رییس دادگستری آذربایجان غربی خبر داد؛

جلوگیری دستگاه قضای آذربایجان‌غربی از تضییع ۲۰هزار میلیارد ریال

جلوگیری دستگاه قضای آذربایجان‌غربی از تضییع ۲۰هزار میلیارد ریال

ارومیه- رییس دادگستری آذربایجان غربی گفت:دستگاه قضایی آذربایجان‌غربی از تضییع ۲۰ هزار میلیارد ریال بیت المال جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر عتباتی در اینن زمینه اظهار کرد: تلاش صورت گرفته در راستای مقابله با فعالیت های غیرقانونی در حوزه پیمانکاری در استان موجب جلوگیری از تضییع ۲۰ هزار میلیارد ریال بیت المال در استان

وی اضافه کرد: یکی از شرکت‌های پیمانکاری با جعل مدارک و گواهی‌های فعالیت اقدام به اخذ رتبه و درجه عالی مبادرت به انعقاد قراردادهای متعدد پیمانکاری با نهادها و ارگان‌های دولتی در سطح کشور کرده که در یک مورد در سال ۱۳۹۵ با سازمان جهاد کشاورزی وقت استان آذربایجان غربی در پروژه اراضی کرم آباد مبادرت به انعقاد قرارداد پیمانکاری کرده بود.

عتباتی اظهار کرد: این شرکت با سوءاستفاده از ظرفیت‌های کارشناسی و ارائه اسناد مجعول و صورت وضعیت‌های خلاف واقع و تبانی و زد و بند با چند تن از کارشناسان و پرداخت رشوه به آنان اقدام به تنظیم این قراردادها کرده بود.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: با اطلاع دستگاه قضایی استان از این سوء جریان پرونده تعقیب کیفری برای کلیه عوامل دخیل از جمله پیمانکار، کارشناسان و مسوولان وقت تشکیل شده و با اقدامات قضایی مدیریت دادگستری استان و مساعدت‌های ریاست قوه قضاییه و اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری از تضییع بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال بیت المال جلوگیری و در خصوص پرونده کیفری نیز پس از انجام تحقیقات مقدماتی لازم و بازداشت کلیه عوامل دخیل در موضوع، کیفرخواست متهمان صادر و پرونده امر در جریان رسیدگی است.

کد خبر 6031045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • جبرئیل کریم پور نگارستان IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 0
      با سلام در خبر تضییع بیت المال به مبلغ 2000میلیارد منظور از کارشناسان کارشناسان رسمی دادگستری می باشد یا کارشناسان ارگان های دولتی بوده است؟متشکرم