۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱:۰۰

امام جمعه اهرم:

دشمن در جنگ شناختی به دنبال پیاده کردن اهداف خود است

 دشمن در جنگ شناختی به دنبال پیاده کردن اهداف خود است

بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: دشمن در جنگ شناختی به دنبال اهداف خود است تا آن را محقق کند و برای مقابله با آن باید بیش از پیش هوشیار باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده یکشنبه شب در همایش رأی اولی‌های شهرستان تنگستان اظهار داشت: در جنگ شناختی وقتی افراد جامعه در کنار دیگران یا در اجتماعی قرار گرفتند که تفکر اشتباهی دارند و جنگ شناختی کم بیاورند و شناخت و معرفتشان نسبت به داشت‌هایشان پایین و اطلاعاتی نداشته باشند که در جامعه چه اموراتی می‌گذرد در جنگ شناختی به عنوان عقب مانده ترین کشور خواهند بود.

امام جمعه اهرم عنوان داشت: ایران در جهان در تولیدهای های بیماران خاص، روماتیس، زخم پای دیابتی، ساخت پروتز عصبی، حوزه فناوری نانو، بحث هسته‌ای، پراینتر سه بعدی میکروسکوپی، لوله‌های چدنی دوهزار میلیمتر در منطقه آسیا، دومین جایگاه جهان در تولید هواپیمای خورشیدی، تکنولوژی بی و دیزل، پهباد راهدار گریز، فناوری تشخیص هویت از روی چشم، ساخت دریچه قلب، ساخت کیت ارزان برای درمان بیماری‌های لثه و سومین جایگاه تولید بنزین از گاز، فناورری ساخت نیروگاه خورشیدی، استخراج سلول‌های بنیادی از دندان‌های شیری، درمان نازایی، تولید بیماری ام اس و غیره است.

وی اضافه کرد: ایران در ۲ سال اخیر بیش از ۱۱ ماهواره به فضا با موفقیت پرتاب کرده است و در صورتی که تاکنون ایران هرگز در پرتاب‌هایش مشکلی نداشته اما اغلب کشورها در پرتاب اول مشکل داشتند.

پهلو زاده تصریح کرد: دشمن در جنگ شناختی شما را دچار تغییر می‌کند یک سری دیتا و اطلاعات بیاید تا بتوانیم تصمیم خوب داشته باشیم اما وقتی اطلاعاتی می‌آید که آن اطلاعات مخدوش و دارای مشکل است ما طبق همان اطلاعات مخدوش تصمیم گیری می‌کنیم.

امام جمعه اهرم ادامه داد: شما دانش آموزان به عنوان کسانی که می‌خواهید رأی اولی بدهید باید دقت لازم داشته باشید به فرد اصلح رأی بدهید.

وی افزود: لذا در جنگ شناختی آنطور ذهن‌های مدیریت می‌کنند که تصمیم ساز و تصمیم گیر قبلاً اگر در دانشگاه‌ها و جاهای دیگر بود امروز برای مهدکودک‌های و مدارس است آن تأثیر فضای مجازی، سینما، تولیدات مدیاها روی بچه‌ها طوری است که آن جریان سازی از کودکستان و دبستان شروع می‌شود.

پهلو زاده بیان کرد: اگر در جنگ شناختی شکست متحمل شویم مانند آن نیست که پهباد آمریکایی سرنگون شود در جنگ شناختی عقل‌ها و قلب‌ها تصرف می‌شود و زمانی هم عقل و قلب تصرف شد دیگر فایده‌ای ندارد.

امام جمعه اهرم اضافه کرد: دشمن در جنگ شناختی به دنبال اهدافش است تا آن را محقق کند بنابراین شما دانش آموزان باید بیش از پیش هوشیار باشید.

وی تصریح کرد: وقتی می‌خواستند دنیا را آشوب زده معرفی کنند مسئله داعش، طالبان و مسائلی این چنین مطرح کردند.

پهلوزاده بیان کرد: ایران قوی در امنیت ملی با هیچ کشوری مسامحه نخواهد کرد و همچنین در تله غربی‌ها نخواهد افتاد و مقامات ایران به صراحت اعلام کرده‌اند که در مورد امنیت ملی با هیچ طرفی مسامحه‌ای صورت نخواهد گرفت و این به‌معنای گرفتار شدن در تله غربی‌ها نیست.

کد خبر 6031201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha