۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳

از سوی بنیاد مسکن؛

۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن خوزستان در حال ساخت است

۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن خوزستان در حال ساخت است

اهواز- مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: پنج هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن استان از سوی این اداره کل در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله عمادی پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اینکه ساخت و تعمیر مسکن شهری در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر در خوزستان از سوی اداره کل بنیاد مسکن این استان انجام می‌شود، بیان کرد: چهار هزار و ۵۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن محول شده به این اداره کل در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر و مابقی در شهرهای بالای یکصد هزار نفر از سوی این نهاد در دست ساخت است.

وی اضافه کرد: چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم شروع شده که سهم خوزستان از این تعداد ۲۸۸ هزار واحد است و باید در مدت چهار سال ساخته شود.

عمادی گفت: در سال ۱۳۹۹ آب‌گرفتگی گسترده‌ای در شهر بندر امام بر اثر بارش باران رخ داد که منجر به آسیب زدن به برخی از واحدهای مسکونی شد.

او ادامه داد: بازسازی و ساخت مجدد ۵ هزار خانه آسیب دیده از آب‌گرفتگی در شهر بندر امام آغاز شد که سه هزار واحد از این تعداد انجام شده است، البته اغلب خانه‌هایی که در بندر امام دچار آسیب شدند در مناطق حاشیه این منطقه بودند.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به زمین‌لرزه سال ۱۴۰۰ اندیکا، یادآور شد: مقرر شده ۹۸۰ واحد مسکونی آسیب دیده در شهرستان اندیکا بازسازی شود که این عملیات به طور کامل انجام شد.

وی افزود: برای کمک به مردم مناطق محروم شهرستان اندیکا درخواست بازسازی یک‌هزار و ۹۵۷ مسکن در این شهرستان به دولت ارائه شده که در صورت تأیید و تأمین اعتبار انجام خواهد شد.

عمادی با اشاره به وقوع زمین‌لرزه سال ۹۸ در شهرستان مسجد سلیمان و خسارت به تعدادی از واحدهای مسکونی گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در این شهرستان احداث و هشت هزار واحد نیز تعمیر و بازسازی شدند.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شده شهرکی در مسجد سلیمان برای ساخت واحدهای مسکونی جدید جایگزین خانه‌هایی که دیگر امکان بازسازی و یا ساخت مجدد آنها وجود ندارد، در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: تمهیدات لازم برای بازسازی یک هزار بافت فرسوده در شهرستان آغاجاری و تعمیر سه هزار خانه در شهرستان آبادان در حال انجام است.

کد خبر 6031556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha