۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

آبادانی کشور به کار نخبگان بستگی دارد

آبادانی کشور به کار نخبگان بستگی دارد

بابلسر- رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر حمایت از نخبگان گفت: آبادانی کشور به کار نخبگان بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی نخبگان و دانشگاهیان بر لزوم حمایت مسئولان از نخبگان تاکید کرد و گفت: آبادانی کار کشور به کار نخبگان بستگی دارد از این رو جامعه نخبگانی دارای اهمیت بالایی است.

وی با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تصورها بر این است که علم اسلامی و غیر اسلامی نداریم در حالی که علم در مغرب زمین مورد توجه و اعتنا است و فیلسوفان بزرگ و علمای اجتماعی در این مسئله ورود پیدا کردند.

وی با بیان اینکه تفکر اسلامی و غیر اسلامی نداریم مربوط به تفکر قرن هیجدهم است، افزود: در فلسفه‌های موجود بعید می‌دانم که کسی معتقد باشد علم خارج از ارزش باشد و تحلیل بار ارزشی برای علم مساله مهمی محسوب می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان اینکه علم بدون پیش فرض نیست، رؤیا را تجلی خواسته‌های انسان بیان کرد و گفت: در روایات ما تاکید شده که رویایی صادقانه از حقیقت کشف می‌کند و این مساله با یک نگاه مادی گرایانه و الحادی سازگار نیست.

آیت الله لاریجانی با عنوان اینکه بدون پیش فرضی به سراغ علم می‌رویم مساله مهم به شمار می‌رود، گفت: اقتصاد در درون خود با ارزش‌ها پیوند خورده است.

وی با طرح این پرسش که آیا علوم ابزار هستند و یا واقعیت ادامه داد: ابزارگرایان عقیده دارند که ابزارها در علوم مؤثر هستند اما مساله مهم دیگر این است که آیا ایمان نیز در علوم تأثیر دارد یا خیر.

کد خبر 6031752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha