۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸

گفت‌وگوی مهر؛

مهم‌ترین وظیفه جریان دانشجویی معرفی مؤلفه‌های نماینده تراز است

مهم‌ترین وظیفه جریان دانشجویی معرفی مؤلفه‌های نماینده تراز است

قزوین- دبیر جامعه اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: مهمترین وظیفه جریان دانشجویی معرفی معیارها و شناساندن مؤلفه‌های یک نماینده تراز است.

امیررضا کوه نشین لیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، اظهار کرد: مشارکت در انتخابات باعث می‌شود شخص یا اشخاص منتخب به معانی واقعی کلمه مسئول شوند یعنی پاسخگو باشند؛ از سوی دیگر باعث می‌شود مسئولیتی که برعهده آن شخص است پشتوانه داشته باشد یعنی مشارکت جلوی دیکتاتوری را می‌گیرد.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اشاره به نقش تشکل‌ها و احزاب در مشارکت حداکثری بیان کرد: در کل مبنای شکل گیری یک تشکل چه در دانشگاه و چه احزاب ایجاد جریان و جنبش در موضوعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و سایر موضوعات است.

وی افزود: در بحث افزایش مشارکت، رسالت ایجاد احساس مسئولیت دانشجو در قبال آینده کشور بر عهده یک جریان دانشجویی است که با توجه به شرایط و فضای دانشگاه‌ها و دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی باید این رسالت را انجام دهند.

این مسئول ابراز کرد: مهم‌ترین وظیفه جریان دانشجویی معرفی معیارها و شناساندن مؤلفه‌های یک نماینده تراز است و حمایت کردن از یک چهره از یک شخص خاص از یک مجموعه دانشجویی انتظار نمی‌رود.

وی ادامه داد: در هیچ جای دنیا سابقه نداشته که تک تک مردم در انتخابات‌ها شرکت کرده باشند یا به عبارتی مشارکت داشته باشند و همیشه به عنوان یک چالش مطرح نمی‌شود و در صورتی مشارکت به یک چالش مبدل می‌شود که با توجه به مسائل و مشکلات فعلی، احتمال شکل گیری مثلاً یک مجلس بی پشتوانه احساس شود که در این صورت پاسخگویی به قشرهای مختلف مردم و مطالبه گری در سطوح مختلف درباره مسائل و مشکلات موجود یعنی همان تبیین و روشنگری شاه کلید از بین بردن این چالش است

کوه نشین تصریح کرد: با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، یکی از سه قوای اصلی کشور یعنی قوه مقننه تشکیل می‌شود که با توجه به اصول قانون اساسی مهم‌ترین رسالت و وظیفه مجلس به طور کلی نظارت و قانونگذاری صحیح برای مدیریت جامعه و حفظ نظم اجتماعی است

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: مهم‌ترین وظیفه مجلس بعدی تاکید بر شفافیت اعمال حاکمیتی به معنای اخص دولتی است. یعنی همان تبیین و روشنگری مسائل مهم کشور که همیشه مورد هدف رسانه‌ها و جنگ روانی دشمن بوده و هست.

کد خبر 6032475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha