۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹

معاون اجتماعی دادگستری کل البرز عنوان کرد؛

فعالیت ۴ مرکز مهر در البرز برای ملاقات فرزندان طلاق با والدین

 فعالیت ۴ مرکز مهر در البرز برای ملاقات فرزندان طلاق با والدین

کرج- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفت: این معاونت تا به امروز چهار مرکز مهر را راه اندازی کرده تا ملاقات والدین با فرزندان طلاق در یک محیط آرام انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرید نجف نیا صبح سه شنبه در بازدید از مراکز مهر خانواده شهرستان کرج با اشاره به اینکه در این بازدیدها، رعایت دستورالعمل‌ها برای بهبود کیفیت خدماتِ ارائه شده مدنظر قرار می‌گیرد، مطرح کرد: توسعه کمی و کیفی مراکز ملاقات والدین با فرزندان طلاق و ارتقای خدمات این مراکز از جمله اقدامات مهمی است که در راستای صیانت از نهاد خانواده انجام می‌شود.

وی افزود: بیشترین آسیبی که طلاق و انفصال والدین می‌تواند داشته باشد، بر کودکان است که شامل آسیب‌های روانی، اجتماعی و عاطفی مانند افزایش استرس و نگرانی می‌شود چرا که کودکان ممکن است به دلیل نگرانی‌های مربوط به تغییرات در خانواده و زندگی خود استرس بسیار زیادی را تجربه کنند که این امر در نهایت احساس عدم امنیت را در میان کودکان به وجود می‌آورد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز با اشاره به ماده ۱۱۷۴ قانون مدنی گفت: در مواردی که پدر و مادر طفل جدا از هم زندگی می‌کنند، هر یک از والدین که حضانت طفل را بر عهده ندارد، حق ملاقات با فرزند را دارد. اگر در خصوص نحوه و زمان ملاقات توافقی بین والدین شود، شخصی که تقاضای ملاقات فرزند را دارد باید به دادگاه مراجعه کند و دادگاه در این خصوص تعیین تکلیف می‌کند.

نجف نیا خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۶۸ آئین نامه اجرایی قانون حمایت از خانواده، رئیس کل دادگستری البرز در هر حوزه قضائی، محل یا محل‌هایی را با فضای مناسب روحیات اطفال با همکاری و استفاده از امکانات و منابع انسانی سازمان بهزیستی و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت و درمان یا سایر مراکز مربوطه با تعداد کافی مددکار اجتماعی و در صورت نیاز مأمور انتظامی فراهم می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز عنوان کرد: این معاونت تا به امروز نسبت به راه‌اندازی چهار مرکز در استان البرز اقدام کرده است تا ملاقات والدین با فرزندان در یک محیط امن و آرام انجام شود و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

وی اظهار کرد: سالانه بیش از پنج هزار صورتجلسه تحویل و استرداد کودکان در چهار مرکز مهر استان البرز تنظیم می‌شود که مطابق پروتکل‌های ابلاغی در ازای هر ۳۰۰ پرونده یک مرکز ملاقات باید تأسیس شود که اکنون برخی از این مراکز به دلیل کمبود بودجه و فضای لازم، با دو برابر این ظرفیت مشغول به فعالیت هستند و برای رفع این مشکلات همکاری دستگاه‌های دیگر را انتظار داریم.

کد خبر 6032675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha