۲۱ آذر ۱۳۸۶، ۱۱:۴۰

اکران "مینای شهر خاموش" در سالروز زلزله بم

اکران "مینای شهر خاموش" در سالروز زلزله بم

فیلم سینمایی "مینای شهر خاموش" برای نخستین‌بار در شهرستان بم و همزمان با سالروز زلزله غمبار این شهر روی پرده می‌رود.

امیرشهاب رضویان درباره وضعیت فیلم سینمایی "مینای شهرخاموش" به خبرنگار مهر گفت: "ما تلاش خود را برای اکران فیلم همزمان با چهارمین سالگرد زلزله بم در روز پنجم دی انجام دادیم، اما متاسفانه موفق نشدیم. بهترین زمان برای اکران این فیلم در سالروز زلزله بم بود و می‌خواستیم آن را به نفع تمام کودکان شهر نمایش دهیم که متاسفانه به هدف خود نرسیدیم."

کارگردان "مینای شهر خاموش" افزود: "گروه سینمایی مورد نظر ما برای اکران فیلم گروه سینما فرهنگ بود که با منتفی شدن این موضوع  و به توافق نرسیدن با مسئولان، اکران "مینای شهر خاموش" به تعویق افتاده است. به هر حال فیلم پروانه نمایش دریافت کرده و هم اکنون مشغول مذاکره با سایر گروههای سینمایی هستیم تا فیلم سرانجام روانه پرده سینماها شود."

عزت‌الله انتظامی در "مینای شهر خاموش"

این کارگردان سینما تصریح کرد: "هر چند به هدف خود که اکران عمومی فیلم در سالروز زلزله بم بود نرسیدیم، اما قصد داریم تا از روز پنجم دی ماه فیلم را برای مردم بم به صورت نامحدود به نمایش بگذاریم. برای رفاه حال مردم این شهرستان فیلم با بلیت ارزانقیمت راهی سینماها خواهد شد."

رضویان درباره حضور "مینا ..." در محافل خارجی گفت: "آخرین حضور آن در جشنواره بوستن اوایل آذرماه بود. خوشبختانه فیلم در این جشنواره با استقبال خوبی رو به رو شد و مخاطبان با آن ارتباط برقرار کردند. حتی مطبوعات محلی نیز فیلم را تحسین کردند و آن را اثری متفاوت و قابل تامل خواندند که گوشه‌ای دیگر از سینمای ایران را به نمایش می‌گذارد."

کارگردان "مینای شهر خاموش" تصریح کرد: "بدون شک فیلمی که با استقبال جشنواره‌های خارجی و داخلی رو به رو می‌شود اگر زودتر اکران شود با استقبال بیشتر مخاطبان رو به رو خواهد شد. متاسفانه امکانات اکران به تساوی بین فیلم‌ها تقسیم نمی‌شود. این محدودیت و مشکل تنها محدود به این اثر نیست و بسیاری از فیلم‌های فرهنگی اکنون این معضل را دارند."

رضویان درباره فعالیت‌های جدید خود هم گفت: "هم اکنون در حال نگارش فیلمنامه‌ای هستم که البته هنوز نامی برای آن در نظر نگرفته‌ام. در حال حاضر در مراحل اولیه نگارش هستم و امیدوارم پس از پایان کار برای دریافت مجوزهای لازم اقدام کنم. این فیلمنامه موضوعی اجتماعی دارد و پیرامون فوتبال شکل گرفته است."

"مینای شهر خاموش" که در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر توانست چند جایزه و نامزدی را از آن خود کند، درباره بازگشت دکتر بهمن پارسا بعد از 33 سال از آلمان به ایران است. دکتر با یکی از دوستان قدیمی پدرش و راننده‌ای جوان به زادگاهش شهر بم می‌رود و در طول سفر برای او و همراهانش اتفاق‌هایی می‌افتد.

آرمین هوفمان، محمد فرخ‌منش و رضویان فیلمنامه‌نویسان، داریوش عیاری، محمدرضا سکوت و کلاوس بوس دسانتس مدیران فیلمبرداری، فرامرز هوتهم تدوینگر، داریوش تقی‌پور موسیقی، محمد قومی طراح چهره‌پردازی، یدالله نجفی صدابردار، سیدمحمد موسوی‌نژاد صداگذار و عزت‌الله انتظامی، شهباز نوشیر، صابر ابر و مهران رجبی بازیگران فیلم هستند.

کد خبر 603271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha