۳ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۵۴

«با مهر انتخاب کنید»

محمداسماعیل یگانه فرد

محمداسماعیل یگانه فرد

هرمزگان- «محمداسماعیل یگانه فرد» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

  • استان: هرمزگان
  • حوزه انتخابیه: بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر
  • شعار انتخاباتی: (مشکل اصلی کشور اقتصاد و کمترین تخصص نمایندگان مجلس اقتصاددان)

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

محمداسماعیل یگانه فرد یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

  • رزومه:

- محمداسماعیل یگانه فرد «فرزند مرحوم شیخ محمدحسن یگانه فرد» کاندیدای حوزه مرکزی استان هرمزگان (کد :۲۸۲) متولد ۱۳۵۱/۱۲/۰۸ در شهرستان لارستان تحصیلات: فوق لیسانس علوم اقتصادی، لیسانس مدیریت دولتی سوابق علمی: تدریس در دانشگاه‌های بستک / اوز و لارستان

  • سوالات کشوری:

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

عدم تخصص مجلس و نتیجه نحن مافیه

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

باید دست به شفافیت بزنه باید موتور محرکه دیوان محاسبات را روشن کنه…

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

استغفرالله مگر می‌شود نماینده جمهوری اسلامی تجمل گرا باشد اگر کسی دیده بگوید…!

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

چیزی که تا الان شاهد بوده‌ایم همکاری این قوا ته ماجرا سکوت و پیشرفت در اختلاس و رانت و…ناکارامدی سیستم اقتصادی و فرهنگی و…

* مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

اکثر نمایندگان پاسخگو نبوده‌اند زمانیکه باید رئیس جمهور وقت را استیضاح می‌فرمودند سکوت اختیار نمودند.

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

تجربه نشان داده که مردمی بودن نمایندگان بیشتر در حد ظاهر بوده و جذب آرا

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

تنها راه برون رفت تشکیل مجلس متخصص و انتخاب نمایندگان بر اساس تخصص شکل بگیرد مثلاً برای ۱۰ نفر اقتصاددان دانشجویان و دارندگان مدارک اقتصادی رأی دهند و همچنین نمایندگان پزشکان و فرهنگیان و روحانیون و… انتخابات بخشی در حد انتخابات شورای شهر و روستا باشد.

  • سوالات استانی:

* با توجه به اینکه معیشت ۶۰ درصد مردم هرمزگان به طور مستقیم یا غیر مستقیم به حوزه شیلات مربوط است، برای توسعه این بخش چه تدابیری باید اندیشیده شود؟ از طرف دیگر به نظر شما مهم‌ترین مساله حوزه شیلات در استان چیست و برای حل آن آیا برنامه‌ای دارید؟

نگاه به شیلات فقط صید نباشد باید به پرورش گونه‌های مصرفی روی آورد و امکانات تکثیر و پرورش با عنایت به گستردگی منابع رایگان آبی و بکارگیری نیروی انسانی قابل توجه هم مشکل بیکاری و هم مشکل کمبود گونه‌های غذایی دریایی را برطرف نمود.

* رونق و توسعه گردشگری ساحلی در استان هرمزگان، متناسب با ظرفیت‌ها نیست. برای توسعه گردشگری ساحلی چه باید کرد؟

واگذاری به بخش خصوصی با نظارت دولت

* بسیاری از جزایر استان هرمزگان از جمله هرمز و الرکبی رونق هستند و خانواده‌ها از نظر معیشتی مشکلات جدی دارند. برای حل این موضوع چه تدبیری باید اندیشید؟

رونق و توسعه گردشگری و بوم گردی و صنایع دستی

کد خبر 6033065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha