۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۵۳

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان غربی:

۱۶۰ هزار روستایی از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شدند

۱۶۰ هزار روستایی از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شدند

ارومیه- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: ۱۶۰ هزار نفر جمعیت روستایی در قالب ۴۲ هزار خانوار از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اشرفی روز سه شنبه در این زمینهافزود: در مدت حدود ۲.۵ سال فعالیت دولت سیزدهم، آبرسانی به ۲۰۲ روستا در نقاط مختلف شمال، جنوب و مرکز آذربایجان غربی به اتمام رسیده و بهره برداری شده است.

وی اضافه کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل روستاهای تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی به ۲ هزار و ۱۰ روستا رسیده است.

اشرفی اظهار کرد: یکی از اقدامات مهمی که در راستای توسعه خدمت آبرسانی در روستاهای آذربایجان غربی اجرایی شده و پیشرفت خوبی نیز داشته است، انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی ادامه داد: در مرحله اول این قرارداد، آبرسانی به ۳۶۷ روستا در ۶ شهرستان استان در دستور کار قرار گرفته بود که این رقم به ۴۱۱ روستا ارتقا یافت.

اشرفی گفت: برای اجرای این طرح کلان و فاخر توسعه خدمات روستایی و محرومیت زدایی، ۹ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این طرح تاکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و می توان با تخصیص اعتبار مورد نیاز، سال آینده شاهد بهره برداری بخشی از آن بود.

آذربایجان غربی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی دارد.

طبق آمار، افزون بر ۸۵ درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی از آب شرب پایدار برخوردار هستند.

کد خبر 6033328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha