۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۲۳

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

هنرمند ورنی‌باف اردبیلی تجلیل شد

هنرمند ورنی‌باف اردبیلی تجلیل شد

اردبیل - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: هنرمند ورنی‌باف اردبیلی به نمایندگی از یک نسل در جشنواره سرو سیمین ۸ مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن محمدی ادیب عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مراسم اختتامیه هشتمین دوره جشنواره صنایع‌دستی موسوم به سرو سیمین ۸ از «اکبر جهازی» هنرمند صنایع‌دستی اردبیل تجلیل به عمل آمد.

وی افزود: این تجلیل در بخش رویش دوباره سرو و به نمایندگی از یک نسل ورنی‌باف‌های استان اردبیل در حضور وزیر میراث‌فرهنگی و رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: خانواده جهازی در استان اردبیل هنر ورنی‌بافی را به صورت خانوادگی و نسل به نسل در بین خود ترویج داده و آثار فاخری را در این حوزه تولید کرده‌اند که همین امر دلیل انتخاب این صنعتگر اردبیلی برای تجلیل در جشنواره «سرو سیمین» ۸ بود.

محمدی ادیب ادامه داد: در استان اردبیل بیش از ۳۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی در ۶۰ رشته فعال هستند که رشته بافته‌های داری مانند ورنی‌بافی، گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی در کنار برخی رشته‌های دیگر از جمله صنایع‌دستی مطرح و فعال در استان هستند.

کد خبر 6034122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha