۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

5 میلیارد ریال اعتبار برای جشنواره تئاتر کردی سقز اختصاص می‌یابد

5 میلیارد ریال اعتبار برای جشنواره تئاتر کردی سقز اختصاص می‌یابد

سقز_ مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پنج میلیارد ریال از سوی این مرکز برای دور آینده جشنواره تئاتر کردی سقز اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم نظری بعدازظهر پنجشنبه در اختتامیه هجدهمین دوره جشنواره تئاتر کردی سقز که در مجتمع فرهنگی هنری سقز برگزار شد، اظهار کرد: برای دوره آینده جشنواره تئاتر کردی سقز پنج میلیارد ریال اختصاص می‌یابد و برای تحقق مطالبه مسؤولان و هنرمندان سقزی این جشنواره در تقویم برنامه‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره زیویه نیز یکی از برنامه‌های فرهنگی کردستان است، افزود: برای جشنواره زیویه هم سه میلیارد ریال اعتبار اختصاص می‌دهیم.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از استقبال مردم از جشنواره تئاتر کردی سقز تقدیر کرد و یادآور شد: تماشاگر چند نمایش هجدهمین دوره این جشنواره بودم که با وجود اینکه متوجه زبان بازیگران که کردی بود نمی‌شدم ولی بخوبی می‌شد با بازی درخشان این دوره ارتباط برقرار کرد.

سقز هنرمندان زیادی را پروش داده است

فرماندار شهرستان سقز نیز در این مراسم اظهار کرد: برگزاری جشنواره تئاتر بر عهده هنرمندان این عرصه است و امروز سقز با قدمت سه هزار و ۵۰۰ ساله با فرهنگ و هنر بیگانه نیست و تاکنون هنرمندان مطرح زیادی در این شهرستان پرورش یافته‌اند.

جعفر توان افزود: برگزاری جشنواره تئاتر کردی برند و شناسنامه سقز است و برای برگزاری هجدهمین دوره این جشنواره تاکنون ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده که تاکنون ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن پرداخت شده است.

وی حمایت از حضور آثار نمایشی گروه‌های نمایشی سقز در جشنواره‌های کشوری و انتخاب یکی از هنرمندان بومی این شهرستان به عنوان دبیر نوزدهمین دوره جشنواره تئاتر کردی سقز را از مطالبات مسؤولان و هنرمندان این شهرستان برشمرد.

کد خبر 6034836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha