۷ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۲۷

رنکینگ جهانی گویا خواهد بود؛

قارداشی: سهمیه نگرفتیم اما نتایج پینگ پنگ بازان تاریخی بود

قارداشی: سهمیه نگرفتیم اما نتایج پینگ پنگ بازان تاریخی بود

رییس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به عملکرد تیم های ملی مردان و بانوان در مسابقات قهرمانی جهان و مقایسه آن با نتایج دوره قبل، گفت: سهمیه المپیک نگرفتیم اما نتایج به دست آمده تاریخی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی تنیس روی میز مردان و بانوان ایران در حالی به کار خود در مسابقات قهرمانی جهان پایان دادند که از کسب سهمیه المپیک که مهمترین اتفاق ممکن پیرامون این رقابت‌ها بود، بازماندند.

در جریان این رقابت‌ها که به میزبانی بوسان کره جنوبی برگزار شد، تیم ملی بانوان در گروه دوم مسابقات ابتدا مقابل آفریقای جنوبی به برتری دست یافت اما در ادامه نتیجه دیدار برابر ژاپن، لوکزامبورگ و برزیل را واگذار کرد و نتوانست از مرحله مقدماتی صعود کند.

تیم ملی مردان اما با وجود شکست برابر پرتغال و رومانی و به واسطه برد مقابل تایلند و مصر از مرحله مقدماتی بالا آمد. این تیم با غلبه بر سنگاپور در مرحله یک شانزدهم نهایی یک مرحله دیگر صعود کرد اما در ششمین دیدار برابر آلمان تیم دوم رنکینگ جهانی باخت و از صعود به جمع هشت تیم برتر بازماند و بدین ترتیب نتوانست سهمیه المپیک بگیرد.

مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز که پیش از این نسبت به کسب سهمیه تیمی ابراز امیدواری کرده بود، تاکید دارد که با وجود عدم دستیابی به این سهمیه از عملکرد ملی پوشان در هر دو بخش و به ویژه مردان رضایت دارد به خصوص که نسبت به دوره قبل نتایج به دست آمده بهتر و چشمگیرتر بود.

قارداشی: سهمیه نگرفتیم اما نتایج پینگ پنگ بازان تاریخی بود

تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات تیمی فینال قهرمانی جهان تا مرحله یک هشتم نهایی پیش رفت

وی در گفت و گو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه مسابقات تیمی فینال قهرمانی جهان برای دومین دوره با این شیوه برگزار شد، گفت: در دوره قبل تیم ملی مردان نتیجه تمام دیدارهای خود را واگذار کرد و در رده آخر گروه مقدماتی ایستاد و اینگونه مسابقات را ترک کرد اما در این دوره تا مرحله یک هشتم نهایی پیش رفت آنهم با نتیجه گیری مقابل تیم‌هایی که جایگاه بالایی در تنیس روی میز جهان دارند.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با یادآوری اینکه تیم ملی مردان با رنکینگ ۳۰ عازم بوسان شد، ادامه داد: تیم ملی برگزارکننده ۶ دیدار در مسابقات جهانی بود، در نخستین دیدار تایلند را قاطعانه شکست دادیم. در دومین دیدار مقابل پرتغال تیم هشتم رنکینگ جهانی باختیم اما یک گیم از این تیم گرفتیم. سومین دیدار را با برتری برابر مصر که رنکینگ دهم جهان را دارد، تمام کردیم و در چهارمین دیدار مقدماتی هم برابر رومانی تیم بیست و دوم جهان باختیم اما بازهم با گرفتن یک گیم.

قارداشی تاکید کرد: برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی مقابل سنگاپور تیم بیست و سوم دنیا قاطعانه پیروز شدیم و در نهایت با شکست برابر آلمان به کار خود پایان دادیم که تیم دوم رنکینگ جهانی است و اصلاً به مرحله نیمه نهایی هم نرسید.

وی تصریح کرد: در مجموع ملی پوشان صاحب سه برد شدند، از این تعداد دو برد مقابل تیم‌هایی را با رنکینگ جهانی بالاتر به دست آمد. شکست‌هایی که متحمل شدیم هم برابر تیم‌های مطرح جهان بود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به عملکرد تیم ملی بانوان یادآور شد: در دوره پیشین مسابقات تیمی فینال قهرمانی جهان، تیم ملی بانوان نتیجه تمام دیدارهای خود را واگذار کرده بود اما در این دوره مقابل آفریقای جنوبی پیروز شد. در مصاف با لوکزامبورگ که در دوره پیش ۳ بر صفر به این تیم باخته بود، توانستیم یک گیم بگیریم.

قارداشی: سهمیه نگرفتیم اما نتایج پینگ پنگ بازان تاریخی بود

تیم ملی تنیس روی میز بانوان نتوانست از مرحله مقدماتی مسابقات تیمی فینال قهرمانی جهان صعود کند

قارداشی تاکید کرد: اینها موفقیت‌هایی است که تنیس روی میز در مسابقات جهانی به دست آورد. البته باید اشراف کامل از موقعیت حریفان و پیشینه تیم ایران داشت تا به این مهم پی برد. ما سهمیه تیمی که تاکید داشتیم دستیابی به آن بسیار سخت است، نگرفتیم اما با قاطعیت می گویم که تیم‌های ملی ایران در هر دو بخش مردان و بانوان عملکردی شایسته داشتند و نتایجی تاریخی را رقم زدند.

وی در مورد دیگر موقعیت‌های پیش رو برای کسب سهمیه المپیک گفت: در بخش تیمی که فرصتی برای کسب سهمیه نیست. در بخش انفرادی هم این فرصت را داریم از حضور در مسابقات آسیای میانه کسب سهمیه کنیم. این رقابت‌ها اردیبهشت سال آینده در ازبکستان برگزار می‌شود و قهرمان هر بخش مردان و بانوان صاحب سهمیه خواهد شد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با یادآوری اینکه ایران با دو بازیکن در هر بخش مردان و بانوان در مسابقات زون آسیا شرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: نوشاد عالمیان (یک بار) و نیما عالمیان و ندا شهسواری (۲ بار) سابقه کسب سهمیه از این رقابت‌ها را دارند. برای این دوره این شانس را داریم.

وی گفت: مسابقات ژنرال زون هم یک موقعیت برای کسب سهمیه است. نوشاد عالمیان سابقه کسب سهمیه از این رقابت‌ها را دارد و می‌تواند بازهم از این رقابت‌ها صاحب سهمیه شود. برای نوشاد حتی این شانس را متصور هستیم که بتواند از رنکینگ جهانی وارد المپیک شود.

قارداشی در پایان تاکید کرد: هدف مان از مسابقات جهانی، کسب سهمیه بود که محقق نشد. البته رنکینگ جهانی که به زودی اعلام می‌شود گویانی عملکرد و نتایج تاریخی که بازیکنان در کره جنوبی رقم زدند، خواهد بود.

کد خبر 6035894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha