۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸

در دیدار با استاندار خراسان شمالی؛

توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است

توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است

بجنورد_ قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: راهبرد و سیاست اصلی کمیته امداد توانمند سازی مددجویان است که این راهبرد از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر صباغیان صبح شنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: راهبرد و سیاست اصلی کمیته امداد را توانمند سازی مددجویان اعلام کرد و گفت: این راهبرد از تأکیدات مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه افزود: برنامه‌های کاربردی بسیاری در این مسیر به ویژه در حوزه اشتغال، مسکن، بهداشت، درمان و مهارت برای مددجویان انجام می‌شود.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه ۱۷ برنامه در قالب ۱۲۰ نوع خدمت در کمیته امداد ارائه می‌شود، تصریح کرد: تمام این برنامه‌ها با تاکید بر پیوست توانمندسازی صورت می‌گیرد.

صباغیان با اشاره به اینکه در ۸۰ درصد استان‌ها جشن خودکفایی برگزار شده، گفت: ایجاد اشتغال برای مددجویان موجب می‌شود از تحت پوشش قرار گرفتن خارج شوند ضمن آنکه با برنامه‌های فرهنگی و تحصیلی می‌توان موجبات خودکفایی مددجویان را فراهم کرد.

وی، شناسایی انواع فقر مادی و معنوی افراد تحت پوشش را دیگر مأموریت کمیته امداد عنوان کرد و افزود: این نهاد انقلابی تنها به نیازهای مادی مددجویان توجه نمی‌کند بلکه حوزه‌های فرهنگی و معنوی هم در دستور کار است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: در حوزه جوانی جمعیت، مشاوره‌های قبل از طلاق، آسیب‌های اجتماعی نیز اقدامات خوبی انجام شده تا در مسیر رفع نیازهای معنوی مددجویان قدم برداریم.

وی اظهار کرد: توقع داریم موضوع توانمندسازی در خراسان شمالی بیش از سایر استان‌ها پررنگ‌تر باشد.

کد خبر 6036082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha