۸ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۴۴

ابوالقاسم پور با مهر مطرح کرد؛

برخی بازیکنان «الکی» بزرگ شدند/ جوانگرایی نکنیم نتیجه نمی‌گیریم

برخی بازیکنان «الکی» بزرگ شدند/ جوانگرایی نکنیم نتیجه نمی‌گیریم

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران از رفتار برخی فوتبالیست ها انتقاد کرد و گفت: در حالی که استعدادهای زیادی در ایران داریم اما برخی بازیکنان «الکی» بزرگ شدند.

بهنام ابوالقاسم پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص رفتار برخی بازیکنان که در روزهای اخیر حاشیه‌های زیادی داشتند اظهار داشت: بازیکنان با استعداد و خوب زیاد داریم اما بازیکنانی که الکی بزرگ شدند و بر سر زبان‌ها افتاده‌اند توسط مربیان به کار گرفته می‌شوند. مطمئناً اگر تیم‌ها جوانگرایی کنند می‌توانیم در آینده تیم‌های خوبی را ببینیم و از همه مهم‌تر مربیان تیم ملی هم می‌توانند از بین جوانان نفرات برتر را برای تیم ملی انتخاب کنند. دیگر مانند سال‌های گذشته نیست که بازیکن سالاری در تیم ملی داشته باشیم.

عدم استعدادیابی بلای جان پشتوانه سازی

در خصوص ضعف فوتبال ایران در خط دفاعی اظهار داشت: نبودن بازیکن و استعدادهایی که باید زمینه حضور آنها در فوتبال فراهم شود امروز در فوتبال کشورمان دیده می‌شود. در گذشته به دلیل حضور بازیکنان متعدد در تمامی پست‌ها شرایط فرق می‌کرد. در حال حاضر به نظر من نبود زیر ساخت‌ها باعث شده تا جایگزین خوبی نداشته باشیم و تیم‌های حاضر در لیگ برتر هم تنها به یک سری از نام‌ها و بازیکنان بسنده کردند و از جوانان نمی‌توانند استفاده کنند.

وی افزود: در فوتبال ما باید از کیفیت استفاده کنند نه از نام بازیکنان، در این سال‌ها استعدادیابی خوبی در باشگاه‌ها صورت نگرفت و نتوانستیم بازیکنان خوبی را جایگزین بازیکنان قبل کنیم.

ضعف دفاع ایران در میدان‌های بین المللی مشخص می‌شود

پیشکسوت تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: فوتبال ما در حال حاضر در خط دفاعی ضعیف است و آن هم در میدان‌های بین المللی مشخص می‌شود. چون در لیگ‌های داخلی به هر نحوی که هست از پس کار بر می‌آیند اما در میدان‌های بین المللی به دلیل بالا بودن سطح مسابقات نمی‌توانند کیفیت لازم را داشته باشند.

برخی بازیکنان «الکی» بزرگ شدند/ جوانگرایی نکنیم نتیجه نمی‌گیریم

مربیان لیگ شهامت استفاده از بازیکنان جوان را ندارند

پیشکسوت تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه مربیان ایرانی که در لیگ فعالیت می‌کنند شهامت استفاده از بازیکنان جوان را ندارند گفت: مساله بعدی هم که وجود دارد این است که مربیانی که در لیگ هم کار می‌کنند شهامت استفاده از بازیکنان جوان و با استعداد را ندارند. در جایی که باید شجاعت به خرج بدهند و بازیکنان با استعداد جوان را از تیم‌های پایه به تیم بزرگسالان دعوت کنند چشم پوشی می‌کنند و از بازیکنان که به نام هستند و کیفیت پایینی دارند استفاده می‌کنند.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: مربیان تیم ملی اگر جسارت و شهامت در کار خود نداشته باشند بازیکنان مدعی توسط یک سری دلال دوباره وارد چرخه لیگ می‌شوند اما اگر جوانان با استعداد را کشف کنند می‌توانند به موفقیت برسند. آن زمان است که دیگر هیچکس نمی‌تواند حرفی بزند.

جوانگرایی نکنیم نتیجه نخواهیم گرفت

وی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سرمربی تیم ملی باید از امروز جوانگرایی را آغاز کند گفت: امیر قلعه نویی باید از همین امروز کار جوانگرایی را آغاز کند و تغییر نسل دهد، یقیناً خبرنگاران و مردم هم از این موضوع حمایت می‌کنند. چون بعضی از چهره‌ها در تیم ملی خسته کننده شده‌اند و فکر می‌کنند بهتر از اینها وجود ندارد اما این چنین نیست. تغییرات باید شکل بگیرد چرا که اگر تغییرات را در تیم ایجاد نشود قطعاً قلعه نویی هم نمی‌تواند نتیجه بگیرد.

کد خبر 6036473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha