۵ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۰۴

استاندار آذربایجان‌غربی:

طرح جامع دانشگاه فنی و حرفه ای با نگاه بلندمدت تدوین شود

طرح جامع دانشگاه فنی و حرفه ای با نگاه بلندمدت تدوین شود

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی گفت:طرح جامع دانشگاه فنی و حرفه ای با نگاه بلندمدت تدوین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر شنبه در نشست مشترک با اعضای هیأت‌رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به اهمیت جایگاه این دانشگاه در تربیت نیروی کار فعال، افزود: براساس آمارهای موجود، تعداد اشتغال فارغ التحصیلان فنی و حرفه‌ای بسیار بیشتر از سایر دانشگاه ها است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مهارت آموزی، خاطرنشان کرد: براساس تکالیف قانونی در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی، باید به سمت مهارت آموزی سوق پیدا کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: یکی از خلأهای امروز استان، عدم استفاده از ظرفیت تشکل‌های صنفی و بخش خصوصی در آموزش های فنی و حرفه ای است.

معتمدیان همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای کارآموزی فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای، اضافه کرد: امکانات بخش خصوصی استان در حوزه مهارت آموزی، در برخی موارد بیشتر از امکانات دولتی بوده و می تواند در کمک های آموزشی دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای موثر باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و نقش دانشکده های فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال، افزود: در راستای گسترش اشتغال‌زایی استان، آماده کمک به دانشکده های فنی و حرفه ای هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی یادآور شد: متاسفانه جایگاه خوبی در اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه در سطح کشور وجود ندارد و نیاز است توجه ویژه‌ای به دانشگاه های فنی و حرفه ای شود.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اینکه طرح جامع دانشگاه فنی و حرفه ای با نگاه بلندمدت تدوین شود، افزود: این طرح جامع سریعاً آماده شود تا در سفر ریاست جمهوری به استان، اعتبارات لازم برای اجرای آن تامین شود.

وی اظهار کرد: در شهرستان‌ها نیز دانشکده های فنی و حرفه‌ای برای تربیت نیروی ماهر، بیشتر فعال شوند تا بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه ها کاهش یابد.

کد خبر 6036548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha