لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی» / صدوچهل‌وسومین روز؛

حمله سنگین موشکی حزب الله به اشغالگران

حمله سنگین موشکی حزب الله به اشغالگران

تبادل آتش میان رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان و نظامیان رژیم صهیونیستی تشدید شده است و حزب الله، مراکز تجمع اشغالگران را هدف قرار داد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: علاوه بر تشدید حمله‌های زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه یورش نظامیان صهیونیست به شهرهای کرانه باختری نیز شدت گرفته است.

سرنگونی کوادکوپتر اشغالگران به دست مبارزان سرایا القدس

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی را در جنوب شهرک «الزیتون» شهر غزه با خمپاره ۶۰ هدف قرار داده است.

علاوه بر این مبارزان گردان‌های قدس موفق شدند که یک پهپاد «کوادکوپتر» ارتش رژیم صهیونیستی را در مرکز شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه سرنگون کنند.

گردان‌های قدس اعلام کرد که این پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی در حال انجام عملیات جاسوسی و اطلاعاتی در مرکز شهر خان‌یونس بوده است.

حمله سنگین موشکی حزب الله به اشغالگران

 منابع خبری از شلیک بیش از ۴۰ موشک از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی خبر دادند.

همزمان خبرنگارالجزیره از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین در جولان اشغالی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، دهها موشک از جنوب لبنان به سمت اصبع الجلیل و جولان اشغالی شلیک شده است.

حمله های جدید حزب الله لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۱:۱۵ بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۶ فوریه ۲۰۲۴، پادگان برانیت را با موشک هدف قرار دادند.

از سوی دیگر حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن و در واکنش به حمله های اسراییل به روستاهای استوار و منازل غیرنظامیان به ویژه در شهرک بلیدا، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در ساعت ۱۲:۱۰ ظهر امروز دوشنبه شهرک صهیونیست نشین شتولا را با سلاح موشک هدف قرار دادند.

در بیانیه دیگری حزب الله لبنان بیان کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در ساعت ۱۲ ظهر امروز دوشنبه به وقت محلی مرکز تجمع نظامیان اسراییلی در حومه مرکز نظامی حدب یارین را با سلاح موشک هدف قرار داده و تلفاتی به آن وارد کردند.

مبارزان قسام شماری دیگر از نظامیان صهیونیست را در  شرق خان یونس از پا درآوردند

گردانهای قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد: مبارزان ما موفق شدند که یک گروه چهار نفره از نظامیان اشغالگر را از فاصله صفر در منطقه عبسان الکبیره در شرق شهر خان یونس در جنوب غزه هدف قرار داده و از پا درآوردند.

همچنین سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از عملیات موفق تک تیراندازانش در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه علیه نظامیان صهیونیست خبر داد.

قسام همچنین از انهدام یک تانک مرکاوا ارتش رژیم صهیونیستی با موشک یاسین ۱۰۵ در منطقه عبسان الکبیره در شرق خان یونس خبر داد.

آنروا: از یک ماه پیش هیچ کمکی وارد شمال غزه نشده است

فیلیپ لازارینی کمیساریای آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) در اظهاراتی تصریح کرد که آخرین باری که این آژانس موفق به رساندن کمک‌های غذایی به شمال غزه شد، ۲۳ ژانویه گذشته بوده است.

وی تاکید کرد که درخواست‌های این آژانس برای ارسال کمک‌های غذایی به شمال غزه رد شده و گوش شنوایی به خود ندیده است. وی در عین حال تصریح کرد که همچنان در صورت بروز اراده سیاسی واقعی، راهکار جلوگیری از گرسنگی فلسطینیان وجود دارد.

شمال غزه با موج بی‌سابقه‌ای از گرسنگی و قحطی در نتیجه محاصره رژیم صهیونیستی مواجه شده که جان صدها هزار آواره و ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند. بیشتر مواد غذایی اساسی در این منطقه نایاب شده و اشغالگران صهیونیست اجازه ورود مواد غذایی به این منطقه را نمی‌دهند.

عدنان ابو حسنه مشاور رسانه‌ای آنروا نیز تاکید کرد که این آژانس از ابتدای ژانویه گذشته تاکنون تلاش کرده ۳۵ محموله کمک‌های انسانی به شمال غزه وارد کند، اما مانع‌تراشی اسراییلی‌ها از ورود بیشتر این محموله‌ها جلوگیری کرده و اسراییل تنها با ورود ۱۰ محموله کمک‌های امدادی موافقت کرده است.

وی ادامه داد که تعداد محموله‌های کمک‌های انسانی بسیار کم است و تنها می‌تواند ۱۰ درصد از نیازمندی‌های ضروری مردم غزه را تامین کند. قبل از آغاز جنگ تعداد کامیون‌هایی که روزانه به نوار غزه وارد می شد، حدود ۵۰۰ کامیون بود، اما این تعداد برای کل غزه در حال حاضر از ۸۵ کامیون فراتر نمی‌شود.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد وضعیت بهداشتی در شمال این باریکه به شدت فاجعه‌بار است و بیمارستان‌های این منطقه بیش از ۱۰ روز است که سوخت ندارند.

این وزارتخانه افزود ده‌ها دستگاه آمبولانس و خودروهای سازمان امداد و نجات و خدمات پزشکی به سبب نبود سوخت به کلی از کار افتاده و قادر به خدمت رسانی نیستند. برق یخچال‌های نگهداری دارو قطع شده و مقادیری از داروهای حساس در حال خراب شدن است. بیماران مبتلا به نارسایی کلیه و بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه به سبب نبود سوخت برای ادامه کار ژنراتورها و یخچال‌های نگهداری دارو، با خطر مرگ مواجه هستند.

آنروا: از یک ماه پیش هیچ کمکی وارد شمال غزه نشده است

تظاهرات حامیان فلسطین در مراسم اهدای جوایز «اسپریت»

مراسم اهدای جوایز اسپریت به علت تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین به شدت مختل شد.

در این مراسم که نزدیک ساحل سانتا مونیکا برگزار می شد، صداهای بلند معترضان از بلندگوها در داخل مراسم به گوش می رسید.

گروهی از معترضان در پیاده روی منتهی به این مراسم تجمع کرده بودند و بلندگوهایی را در دست داشتند که شعار «فلسطین آزاد باید گردد»، «زنده باد فلسطین» و «همین الان آتش‌بس» از آنها شنیده می شد. با این وجود، مراسم به سختی ادامه یافت و جوایز اهدا شد.

سازمان‌دهندگان این مراسم تلاش کردند با قراردادن یک اتوبوس در نزدیک ورودی این مراسم تظاهرات کنندگان را دورتر بفرستند تا صدای آنها شنیده نشود اما در تمام مدت مراسم، شعارها حتی در زمان سخنرانی برندگان جایزه شنیده می شد. جوایز ایندیپندنت اسپریت با هدف اعطای جایزه به فیلم سازان مستقل پایه ریزی شده است.

تظاهرات حامیان فلسطین در مراسم اهدای جوایز «اسپریت»

دیدار تامل‌برانگیز وزیر سعودی با یکی از وزرای رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رویترز گزارش داد که «نیر برکات» وزیر تجارت و صنعت رژیم صهیونیستی با «ماجد بن عبدالله القصبی» همتای سعودی خود دیدار کرد.

این دیدار در حاشیه یک کنفرانس به میزبانی ابوظبی طی امروز دوشنبه برگزار شد.

وزیر صهیونیست در این دیدار تاکید کرد که عربستان و رژیم صهیونیستی می‌توانند با همکاری یکدیگر تاریخ را بسازند!

بنا به گزارش رسانه‌های خبری این نشست میان وزرای سعودی و صهیونیستی با توجه به این که روابط رسمی میان دو طرف وجود ندارد یک دیدار قابل تأمل محسوب می‌شود به ویژه آن که حمله‌ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همچنان در سایه سکوت بسیاری از کشورهای عربی از جمله امارات و عربستان ادامه دارد.

دیدار تامل‌برانگیز وزیر سعودی با یکی از وزرای رژیم صهیونیستی

شدت گرفتن اختلافات میان مقامات رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیوید برنیاع رییس سرویس جاسوسی موساد را بعد از بازگشت از پاریس توبیخ کرد.

در این گزارش آمده است: نتانیاهو با انتقاد از برنیاع از وی خواست موضع شدیدتری در مذاکرات اتخاذ کند.

به تازگی هیات صهیونیستی متشکل از رییس موساد، رییس شاباک و مسوولان سرویس اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی از پاریس به تل آویو بازگشته اند و قرار است گزارشی در خصوص مذاکرات مربوط به تبادل اسرا با جنبش حماس و آتش بس در نوار غزه به کابینه جنگی این رژیم ارایه دهند.

در این مذاکرات نمایندگان قطر، مصر و آمریکا حضور داشتند.

روز گذشته نیز ایهود اولمرت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به شدت به بنیامین نتانیاهو حمله کرد.

وی گفت: برای نتانیاهو مهم است که قوی به نظر آید و این برایش از دست یابی به توافق مهم‌تر است. او آماده به خطر انداختن جان اسیران است.

اولمرت تاکید کرد که هدف نهایی دارودسته بن گویر و اسموتریچ (وزیران افراطی کابینه رژیم صهیونیستی)، پاکسازی کرانه باختری از فلسطینی‌ها و بیرون راندن مسلمانان از مسجدالاقصی و الحاق اراضی فلسطینی به این اراضی اشغالی است.

شدت گرفتن اختلافات میان مقامات رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ

جزئیات مذاکرات‌آتش بس از زبان عضو ارشد حماس

«محمد نزال» از رهبران ارشد جنبش حماس و عضو دفتر سیاسی این جنبش در سخنانی درباره روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه و تبادل اسرا اعلام کرد که ما در حال انجام یک نبرد مذاکره سیاسی شدید هستیم که اهمیت آن کمتر از نبرد میدانی نیست.

محمد نزال در گفت و گو با الجزیره اظهار داشت: ما به مذاکرات ادامه می‌دهیم و هدف ما تحقق منافع مردم فلسطین است. درحال حاضر اولویت ما توقف تجاوزات علیه مردم غزه و امدادرسانی به آنها به ویژه در منطقه شمال است.

وی با اشاره به مانع‌تراشی‌های اشغالگران صهیونیست در روند مذاکرات گفت که تاکنون هیچ وعده‌ای برای توقف تجاوزات دشمن علیه غزه داده نشده است. رژیم اشغالگر یک طرح آتش‌بس موقت برای تبادل اسرا ارائه داده و بعد از آن عملیات‌های نظامی خود را از سر گرفته و حمله به رفح را آغاز خواهد کرد.

این رهبر حماس درباره بحث‌های مربوط به اداره غزه در دوره بعد از جنگ و ادعاهایی که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و برخی کشورهای عربی در این زمینه مطرح می‌کنند گفت: ما هیچ ارتباط رسمی با تشکیلات خودگردان درباره برنامه روز بعد از جنگ نداریم.

این درحالی است که در ادامه نشست‌های تکمیلی مذاکرات پاریس برای آتش بس در غزه، نشریه آمریکایی آکسیوس از پیشنهاد واشنگتن برای آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه در مقابل آزادی ۴۰ اسیر اسرائیلی خبر داد.

آکسیوس به نقل از دو منبع آمریکایی اعلام کرد که مقامات آمریکایی، قطری و مصری در جریان نشست روز جمعه در پاریس چارچوب جدید و دقیق‌تری برای معامله تبادل اسرا را به مذاکره کنندگان اسرائیلی ارائه کردند.

این وبگاه خبری آمریکایی افزود که این منابع گزارش دادند که چارچوب به روز شده پیشنهاد شده که حماس در ازای آتش بس شش هفته‌ای و آزادی صدها اسیر فلسطینی در تل آویو، حدود ۴۰ زندانی را آزاد کند.

جزئیات مذاکرات‌آتش بس از زبان عضو ارشد حماس

آغاز مجدد حمله‌های زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه غزه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی که بامداد امروز به شدت بخش‌های مختلف نوار غزه را بمباران کردند طی ساعت‌های گذشته نیز حمله‌های خود را علیه این باریکه از سر گرفتند.

شبکه الجزیره گزارش داد که حمله‌های هوایی رژیم صهیونیستی علیه شهر خان یونس در جنوب نوار غزه از سرگرفته شده است.

شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد که حمله‌های توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های شرقی و غربی شهر خان یونس از سرگرفته شده است.

جنگنده‌های این رژیم محله الزیتون را واقع در جنوب شرق شهر غزه به شدت بمباران کردند. این محله جزو محورهای درگیری میان نیروهای فلسطینی و اشغالگران صهیونیست به شمار می‌رود.

دور جدید حمله‌های زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه غزه

رسانه‌های خبری بامداد امروز گزارش داده بودند که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی منازل مسکونی را در رفح به شدت بمباران کردند که در جریان این حمله‌ها تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیدند.

حمله‌های توپخانه‌ای سنگین این رژیم علیه محله امل در شهر خان یونس نیز طی بامداد امروز به وقوع پیوست.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین بیت حانون را در شمال نوار غزه بمباران کرده و بالگردهای این رژیم نیز به سمت شرق جبالیا در شمال نوار غزه تیراندازی کردند.

یک خانه در اطراف بیمارستانی در جنوب خان یونس نیز توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بمباران شد.

ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌های فلسطینی‌ها را با خاک یکسان کرد

در همین راستا خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌های مسکونی شهروندان فلسطینی را در غرب شهر خان یونس در جنوب نوار غزه با خاک یکسان کرده است.

علاوه بر این متجاوزان صهیونیست بامداد امروز نیز جنوب لبنان را هدف تجاوز توپخانه ای خود قرار دادند. ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های حولا و تله الحمامص را هدف تجاوز خود قرار داد.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه به تازگی شمار شهدای جنگ را از هفتم اکتبر ۲۹ هزار و ۶۹۲ نفر و شمار زخمی‌ها را هم نزدیک به ۷۰ هزار نفر اعلام کرده است.

بازداشت کارگران فلسطینی در حمله به کرانه باختری

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که اشغالگران صهیونیست بامداد امروز نیز مانند روزهای گذشته به بخش‌های مختلف کرانه باختری حمله کردند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست به روستای خله الفرا واقع در جنوب استان الخلیل یورش بردند.

شهر البیره و اردوگاه‌های الدهیشه در بیت لحم و عین السلطان در شمال اریحا نیز شاهد این حمله نظامیان صهیونیست بوده است. عناصر متجاوز در جریان حمله به نابلس تعدادی از کارگران فلسطینی اهل غزه را بازداشت کردند.

یک جوان فلسطینی به نام ماجد عوض نبهان ساکن اردوگاه جنین به دلیل شدت جراحات وارده در جریان حمله‌های گذشته عناصر صهیونیست به این اردوگاه به شهادت رسید.

شهر نابلس واقع در کرانه باختری نیز شاهد حمله نظامیان صهیونیست و حضور گشتی‌های این رژیم در محله‌های مسکونی آن بوده است.

نظامیان اشغالگر به منطقه سلواد واقع در شمال شهر رام الله نیز حمله کرده و خانه‌های شهروندان فلسطینی را تفتیش کردند.

شهر طولکرم در شمال کرانه باختری نیز شاهد این یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست بود.

عملیات رزمندگان فلسطینی علیه نظامیان صهیونیست در کرانه باختری

از سوی دیگر همزمان با حمله نظامیان صهیونیست به شهرهای مختلف کرانه باختری نیروهای مقاومت فلسطین مستقر در این منطقه به مقابله با این تجاوز اشغالگران پرداختند.

دور جدید حمله‌های زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه غزه

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که نیروهای مقاومت فلسطین عناصر صهیونیست را در شهر طولکرم واقع در کرانه باختری هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، رزمندگان فلسطینی به سمت نظامیان صهیونیست در ورودی ۱۰۴ غرب شهر طولکرم تیراندازی کردند.

فلسطین الیوم نیز به نقل از گردان‌های شهداالاقصی مستقر در شهر طولکرم گزارش داد: رزمندگان فلسطینی عناصر صهیونیست را در جریان یورش به این شهر با گلوله و نارنجک هدف قرار دادند.

این نیروهای فلسطینی همچنین عناصر متجاوز را در جریان حمله به شهر نابلس با بمب‌های دستی هدف قرار دادند.

افزایش آمار نظامیان صهیونیست زخمی شده در غزه

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر مجبور شد بخش کوچکی از آمار نظامیان به هلاکت رسیده و یا زخمی شده خود را در جریان درگیری‌ها در نوار غزه افشا کند.

شبکه الجزیره به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که دست کم یک افسر و چهار نظامی صهیونیست دیگر در جریان عملیات نیروهای فلسطینی در نوار غزه زخمی شده اند.

این در حالی است که حال عناصر صهیونیست مذکور وخیم گزارش شده است. در حالی ارتش رژیم صهیونیستی به صورت قطره چکانی آمار نظامیان به هلاکت رسیده و زخمی شده خود را اعلام می‌کند که رزمندگان فلسطینی در جریان تنها یک عملیات علیه تجمع نظامیان صهیونیست ده‌ها تن از آن‌ها را به هلاکت می‌رسانند.

در حال تکمیل

کد خبر 6037372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha