۸ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۳۳

سرمربی تیم ملی تفنگ:

کسب سهمیه در برزیل سخت است/ رکوردهای ملی‌پوشان مطلوب نیست

کسب سهمیه در برزیل سخت است/ رکوردهای ملی‌پوشان مطلوب نیست

سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: کسب سهمیه در برزیل سخت است اما تلاش می کنیم حداقل یک یا دو سهمیه دیگر را به دست بیاوریم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات جهانی برزیل روزهای ۱۱ تا ۱۹ آوریل (۲۳ تا ۳۱ فروردین) به عنوان آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس در رشته تیراندازی درحالی برگزار خواهد شد که ملی پوشان کشورمان فقط در این رویداد می‌توانند شانس خود را برای حضور در این بازیها امتحان کنند.

تیراندازی ایران تاکنون چهار سهمیه المپیک پاریس را کسب کرده و باید دید تیراندازان در تنها فرصت باقی‌مانده می‌توانند تعداد سهمیه‌های ایران را افزایش دهند یا خیر؟ شرمینه چهل‌امیرانی در تفنگ بادی زنان، فاطمه امینی در تفنگ بادی زنان، محمد بیرانوند در تراپ و هانیه رستمیان در تپانچه بادی موفق به کسب سهمیه المپیک پاریس شدند.

مریم طالبی در گفت و گو با خبرنگار مهر، درخصوص کیفیت رقابت‌های فینال برترین‌های رنکینگ تپانچه و تفنگ سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در مجموع عملکرد کلی بچه‌های تفنگ البته به غیر از رکوردی که نکونام ثبت کرد، قابل قبول نبود. سطح کیفی مسابقات بالا بود ولی رکوردهای ثبت شده اصلا مطلوب نبودند.

وی افزود: تیم ملی تفگ ۶ ماه فشرده را پشت سرگذاشت در این مدت تیم ما یا در مسابقات حضور داشت و یا مجبور بود تمرینات پرفشار را تحمل کند به همین دلیل در ثبت رکوردها شاهد این افت بودیم. البته خیلی جای نگرانی ندارد در تلاش هستیم با یک برنامه ریزی مناسب ملی پوشان را آماده رویدادهای پیش رو کنیم.

سرمربی تیم ملی تفنگ درباره آخرین وضعیت اعزام تیم به اردوی هانوفر هم گفت: ۲۵ اسفند عازم هانوفر خواهیم شد تا در یک تورنمنت شرکت کنیم و طبق برنامه در نظر داریم در این سفر یک اردوی یک هفته‌ای هم آنجا داشته باشیم. اعزام به این اردو برای ما بسیار حائز اهمیت است و خوشحالم که در این زمینه با فدراسیون هم نظر هستیم.

کسب سهمیه در برزیل سخت است/ رکوردهای ملی‌پوشان مطلوب نیست

طالبی ادامه داد: فدراسیون کارهای اداری را انجام داده است. همگی به سفارت رفتیم و برای اخذ ویزا درخواست دادیم. تقریبا ۹۰ درصد مسیر را رفتیم و مانده است آن ۱۰ درصد که مربوط به هزینه این سفر است که ارزان هم نیست. امیدوارم فدراسیون بتواند منابع مالی مورد نظر را تامین کند تا بتوانیم به این اردوی مهم اعزام شویم.

وی در مورد نفرات اعزامی به اردوی هانوفر گفت: هدف از حضور در این اردو تامین تجهیزات است اما در مجموع برای اعزام عملکرد ملی پوشان در ۴ رویداد از جمله بازی‌های آسیایی، مسابقات قهرمانی جهان و ۲ قهرمانی آسیا را در نظر گرفتیم.

سرمربی تیم ملی تفنگ درباره شانس کسب سهمیه در مسابقات جهانی برزیل عنوان کرد: رقابت‌های قهرمانی آسیای اندونزی و کره ۲ رویدادی بودند که ما شانس بالایی برای کسب سهمیه داشتیم و خوشبختانه تفنگ ایران تاکنون ۲ سهمیه را به دست آورده است ولی در تلاش هستیم بتوانیم حداقل یک و یا دو سهمیه را هم به دست بیاوریم. البته کار بسیار سخت است چون سطح مسابقات جهانی همیشه بالاتر از آسیایی است و علاوه بر این برزیل آخرین ایستگاه گزینشی المپیک به شمار می رود. همه تیم ها با توان بالایی شرکت می کنند. امیدوارم اردوی هانوفر کمک کند تا بتوانیم تیم آماده ای را در برزیل داشته باشیم.

کد خبر 6037453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha