۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳

مدیرکل امور عشایر فارس:

۱۰ اکیپ سیار مدیریت کوچ عشایر فارس را بر عهده دارند

 ۱۰ اکیپ سیار مدیریت کوچ عشایر فارس را بر عهده دارند

شیراز-مدیرکل امور عشایر فارس گفت: کوچ عشایر فارس به صورت مستمر از طریق ۱۰ اکیپ سیار مدیریت کوچ، انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید کریمی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از ابلاغ تقویم کوچ بهاره عشایر خبر داد و گفت: عشایر تا گرم شدن هوا در مناطق ییلاقی و پشت سر گذاشتن سامانه سرما و بارشی و شرایط پیش رو از کوچ زودهنگام پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه کوچ عشایر فارس به صورت مستمر از طریق ۱۰ اکیپ سیار مدیریت کوچ، انجام می‌شود، افزود: این اکیپ‌ها متشکل از دو اکیپ در ستاد استان و مابقی در شهرستان‌های قشلاقی راه‌اندازی می‌شود.

کریمی با اشاره به اینکه عشایر کوچ‌رو به دلیل کمبود بارش و خشکسالی مراتع، برای تأمین علوفه دام در مسیر کوچ دچار مشکلاتی می‌شوند، بیان کرد: تلاش می‌شود مجموعه تشکل‌های عشایری فارس شامل یک اتحادیه مرکزی در سطح استان و ۲۳ شرکت تعاونی عشایری، کارخانه خوراک دام فیروزآباد و میدان دام عرضه دام شهرستان ممسنی از نظر میزان علوفه مورد نیاز و همچنین ارزاق عمومی شامل آرد و سایر کالاهای اساسی اقداماتی صورت دهند.

کریمی با تاکید بر اینکه کوچ ماشینی عشایر نیز بر اساس تقویم اعلام شده از طرف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از ۲۳ اردیبهشت ماه شروع خواهد شد از عشایر خواست تا با هماهنگی ارگان‌های ذیربط از جمله دامپزشکی، منابع طبیعی، نیروی انتظامی اقدام به کوچ کنند.

وی با بیان اینکه دامداران عشایر موظف بیمه کردن، پلاک کوبی و تهیه کارت تردد قبل از کوچ هستند افزود: در صورت اجرا نکردن پلاک‌گذاری دام، نیروی انتظامی دام را به عنوان قاچاق تلقی می‌کند.

مدیرکل امور عشایر فارس عنوان کرد: تمهیدات لازم برای تأمین آب شرب سالم و بهداشتی در حین کوچ و همچنین تأمین خوراک دام و سایر ملزومات پیش بینی شده است.

کد خبر 6037837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha