۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷

«با مهر انتخاب کنید»

مصطفی رسول زاده

مصطفی رسول زاده

تبریز- «مصطفی رسول زاده» از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

  • استان: آذربایجان شرقی
  • حوزه انتخابیه: میانه
  • شعار انتخاباتی: مطالبه به حق و پیگیری جدی

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

مصطفی رسول زاده یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

  • رزومه:

فعال سیاسی اصولگرا

  • سوالات کشوری:

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

عدم هماهنگی با قوه مجریه در مهار و کنترل تورم.

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

مجلس در رأس امور هست متأسفانه نتوانسته حقانیت خودش را ثابت کند.

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

مجلس عصاره فضائل ملت هست مجلسی قوی و کارآمد می‌تواند در تمامی امور نظارت کند وقتی نماینده‌ای خود اسیر تجملات دنیوی گردد نمی‌تواند به درستی نقش وکالت خود را داشته باشد.

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

یک مجلس قوی می‌تواند پشتوانه دولتی قوی باشد طرح به قوانین و تصویب لوایح ارسالی دولت و می‌تواند گره گشایی خیلی از مسائل گردد.

*مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

مشکلی که الان کشور گریبان آن شده و نتیجه همین غفلت است.

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

متأسفانه ریشه این مسائل از تبلیغات مسموم نامزدها شروع می‌شود بعضاً نامزدها شعارهای طرح می‌کنند که از قدرت اجرایی یک وزیر و بالاتر خارج هست متأسفانه در قوانین انتخاباتی دراین خصوص چاره‌ای اندیشیده نشده است.

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال کل مسائل کشور مسئول هست حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی اظهار نظر کند به عنوان یک نماینده بایستی در تمامی امورات ورود و تصمیم گیری کند.

  • سوالات استانی:

* برنامه شما برای حل معضل حاشیه نشینی در شهرهایی نظیر تبریز چیست؟ با توجه به اینکه چیزی حدود ۱۰۰ هزار مسکن غیر مجاز در این کلان شهر ساخته شده است.

بنده به عنوان نامزد نماینده شهر میانه هستم نه تبریز. میانه خود کلی مشکل دارد که در ۸۰ بند خلاصه اش کردم که به عنوان مطالبه مطرح می‌شود.

* برنامه شما برای حل تنش آبی در حوزه کشاورزی استان چیست؟

هرکاری باید به کارشناس مربوطه رجوع شود.

*استان آذربایجان شرقی با وجود صدها کارگاه تولید قطعات خودرو، حتی یک واحد تولیدی خودرو هم ندارد. علت به وجود آمدن این پدیده از نگاه شما چیست و برای حل آنچه برنامه‌ای دارید؟

نبود یک سرمایه گذار جدی. بایستی از ظرفیت خصوصی سازی استفاده کرد.

کد خبر 6038632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha