۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴

« با مهر انتخاب کنید»

مهدی زمانی افشار

مهدی زمانی افشار

ورامین- «مهدی زمانی افشار» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

  • استان: تهران
  • حوزه انتخابیه: تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

مهدی زمانی افشار یکی از داوطلبین نمایندگی دوازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک است، که در زیر رزومه کوتاهی از وی و پاسخ‌هایش به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

رزومه:

- منتخب سه دوره شورای اسلامی شهر قرچک

-رئیس هیأت کشتی قرچک

-دفتریار دفتر اسناد رسمی قرچک

- از خانواده معظم شهدا

  • سوالات کشوری:

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

فاصله از مردم، مطالبات و خواسته‌های آن‌ها

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

تمرکز بر شفافیت، نخبه گرایی، شایسته سالاری و فسادستیزی در راستای نقش نظارتی مجلس را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

*مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

مردم‌سالاری دینی با دموکراسی غربی متفاوت است، مردم سالاری دینی بر پاسخگویی به مطالبات مردمی به عنوان مبنای مشروعیت جمهوری اسلامی تاکید دارد.

در مردم سالاری دینی مردم گرایی صرفاً یک قرارداد نیست و این دیدگاه بسیار پیشرفته‌تر، معنادارتر و ریشه‌دارتر از چیزی است که امروز در غرب وجود دارد.

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

بایستی در دو سطح نخبگانی و نیز عموم مردم با اقشار مختلف جامعه ارتباط داشت، چرا که یک نماینده در واقع در مقابل همه مردم ایران مسئولیت دارد و قرچک، ورامین و پیشوا چکیده‌ای از تمام اقوام ایرانی هستند و ارتباط با آنها تأثیر فراوانی دارد.

ارتباط نیز این نیست، که صرفاً با مردم دیدار داشته باشیم، خیر، باید مطالبات را شنید، آنچه که در حیطه وظایف و مسئولیت‌های نماینده مردم است، مدنظر قرار داد و پیگیری کرد و آنچه در حیطه وظایف بخش‌های دولتی و نهادهای دیگر است، به بخش مربوطه ارجاع داد و مردم را راهنمایی کرد.

  • سوالات استانی:

*استان تهران با کمبود سرانه‌های آموزشی، ورزشی، فضای سبز و… در اکثر مناطق خود مواجه است، برای حل این معضل چه تدابیر عاجلی باید اندیشید؟

ما در شورای شهر قرچک این معضل را تا حدودی حل کردیم، علیرغم مهاجرت بالا به این شهر اما سرانه‌ها وضعیت خیلی بهتری نسبت به قبل دارد و همین نسخه را می‌توان در مجلس برای کل استان به کار گرفت و آن نیز بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی، خیرین، سرمایه گذاران و…در جهت تبدیل اراضی حاصل از افرازها از بالقوه به بالفعل است.

*آلودگی هوا و فرسودگی حمل و نقل عمومی یکی از رایج‌ترین معضلات استان تهران است، برای حل این دو مساله چه برنامه‌ای دارید؟

من فکر می‌کنم، بودجه‌ای که هر سال در مجلس برای حمل و نقل عمومی مصوب می‌شود، به نسبت جمعیت استان تهران کم است و از سویی دیگر این بودجه در این استان جذب نمی‌شود.

*حاشیه نشینی و مهاجرت پذیری بالای تهران یکی از مسائلی است، که این استان و به خصوص شهر تهران را همواره با خود درگیر کرده است، این دو معضل چگونه مدیریت می‌شوند؟

اعطای زمین در استان‌های هم مرز تهران و وام طولانی مدت و کم بهره جهت ساخت مسکن در آن مناطق.

کد خبر 6038695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha