۹ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۳۶

استاندار کردستان:

پشتوانه مردم بزرگترین سرمایه نظام در عرصه بین‌المللی است

پشتوانه مردم بزرگترین سرمایه نظام در عرصه بین‌المللی است

سنندج_ استاندار کردستان گفت: پشتوانه مردم بزرگترین سرمایه نظام در عرصه بین‌المللی است و نقش این پشتوانه مردمی در صیانت از کشور و قوت بخشیدن به نظام و در شرایط امروز منطقه حیاتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه کردستان با تبریک ماه شعبان‌المعظم اظهار کرد: مبنای نظام جمهوری اسلامی از روز اول بر پایه جمهوریت و اسلامیت بنا نهاده شده و امام در کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب دستور رفراندوم را با مراجعه با آرای عمومی صادر کردند.

وی با بیان اینکه جمهوریت و اسلامیت دو مؤلفه مورد تاکید دین مبین اسلام بود، افزود: غریب به چهل مراجعه مستقیم به آرای مردم شکل گرفت و هر ۱۵ ماه یک انتخابات برگزار شده است.

وی خاطر نشان گرد: گردش نخبگانی، تداول جریانات، مدیریت‌ها و تفکرات در این چهل و پنج سال روشن است که نشان از نقش‌آفربنی مردم در تعیین سرنوشت‌شان است.

استاندار کردستان اعلام کرد: فرآیند انتخابات دولتی نیست و در چهارچوب قانون انجام می‌شود و در کردستان بیش از ۲۵ هزار نفر در صحنه‌های مختلف ناظر، بازرس و مجری و … در برگزاری انتخابات نقش دارند.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و مجلس ششم خبرگان رهبری را در پیش داریم و ارزیابی دولت و قوه قضائیه به وسیله مجلس تعیین می‌شود و نقش و اثرگذاری مجلس بی‌بدیل و منحصر بفرد است و رهبر انقلاب می‌فرمایند «مجلس در رأس امور است» و این هم بیانگر جایگاه مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت: در کردستان موضوع مشارکت و انتخاب اصلح برای ما مهم است و کسی نمی‌تواند منکر نقش نمایندگان در توسعه حوزه انتخابیه باشد و کردستان نیز نیاز به تعامل و توانمندی برای توسعه است و باید با انتخاب فرد اصلح و شایسته برای مجلسی قوی گام برداریم.

استاندار کردستان عنوان کرد: اصل مشارکت مهم است و پشتوانه مردم بزرگترین سرمایه نظام در عرصه بین‌المللی است و دشمن بدنبال عدم مشارکت مردم است و نقش این پشتوانه مردمی در صیانت از کشور و قوت بخشیدن به نظام و در شرایط امروز منطقه حیاتی است.

زارعی کوشا گفت: تأیید صلاحیت‌ها در این دوره با نگاه وسیعی صورت گرفت و در پنج حوزه انتخابیه کردستان سلایق مختلف وجود دارد و رقابت واقعی شکل گرفته و امیدواریم با مشارکت مردم انتخابات به یادماندنی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بارها اعلام شده که مدیران حق جانبداری از مدیری را ندارند، افزود: در کردستان نمونه‌ای که حاکی از تلاش یک مسؤول خلاف قانون باشد وجود نداشته است.

استاندار کردستان تصریح کرد: برای ما سلامت انتخابات از تأکیدات مقام معظم رهبری مهم است و به این مهم توجه ویژه خواهیم کرد.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: هیچ منعی برای کارکنان دولت برای گسترش مشارکت و یا تبلیغ نامزدی وجود ندارد به شرطی که در فضای اداری و در ساعات اداری نباشد.

استاندار کردستان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر فعالیت مدیرکل استاندارد در زمینه تبلیغ نامزدهای خاص گفت: استاندارد هم جز دستگاه‌های زیر مجموعه دولت است و عکسی که در رسانه‌ها از مدیرکل استاندار منتشر شده، مربوط به دهه ۹۰ است و مربوط به امروز نیست و کسانی که عکس را منتشر کرده‌اند دقت لازم در این زمینه را نداشته‌اند و یا اینکه می‌دانستند و عمداً این کار را انجام داده اند.

منعی برای حضور مدیران در جریان سیاسی وجود ندارد

زارعی‌کوشا افزود: امروز می‌بینم مدیران در یک حزب و یا یک جریان سیاسی عضویت دارند اما اگر بخواهد در یک جریان و حزب سیاسی فعالیت بکند به نام این فرد نوشته نمی‌شود و نمی‌توانیم حضور مدیران را در یک حزب و یا یک جریان سیاسی منع کنیم.

زارعی کوشا عنوان کرد: اگر فردی مانند همین مدیر کل استاندار مطرح شود ما سریعاً بررسی می‌کنیم و ملاحظه ما در راستای سلامت انتخابات است و اینکه مدیر کلی در قالب یک جریان و یا یک جبهه سیاسی فعالیت کند متفاوت با این است که یک مدیر کل افراد را دعوت کند و یا افرادی را عنوان کند حتماً این ملاحظه وجود دارد و اگر اثبات شود برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

استاندار کردستان تصریح کرد: اگر تصویری مطرح شود و زمان آن مشخص نیست و ارتباطی به زمان حال نداشته باشد قابل قبول نیست اما تاکید به جایی است و هر مدیری با هر سابقه سیاسی این منع برای آن وجود دارد.

کد خبر 6039712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha