۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۴۹

«با مهر انتخاب کنید»

علی مولوی حقیقی

علی مولوی حقیقی

بیرجند- «علی مولوی حقیقی» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

  • استان: خراسان جنوبی
  • حوزه انتخابیه: بیرجند، درمیان و خوسف

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

علی مولوی حقیقی یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر پاسخ‌هایشان به سوالات مهر را می‌خوانید:

* یکی از معضلات استان خالی شدن روستاهای مرزی از سکنه است. این موضوع تبعات امنیتی از جمله قاچاق مواد مخدر و فشار جمعیتی به شهرهای مجاور را به دنبال داشته است. برای باقی نگاه داشتن جمعیت در مناطق مرزی، چه برنامه‌های تشویقی می‌توان تدارک دید؟

مرزنشینان خراسان جنوبی روزها را با مشکلات عدیده ای سپری می‌کنند و مسئله مرز از نظر امنیتی و نظامی نیز اولویت دارد. ساکنین حاشیه مرز چه برادران شیعه و چه اهل سنت حافظان مرزهای ما هستند و باید برای اشتغال و سکونت دائمی آنها در روستاها تلاش و زمینه کار و کشاورزی را برای آنها تقویت کرده و موضوع آبخیزداری را را نیز جدی بگیریم.

* عدم توسعه و تقویت بازارچه‌های مرزی یکی از مسائل استان است. چه برنامه‌ای برای رونق این بازارچه‌ها دارید؟

یکی از راهکارهای ماندگاری مردم روستاهای در حاشیه مرز تقویت بازارچه‌های مرزی است اما این موضوع دو طرفه است و هم کشور همسایه افغانستان باید زیر ساخت‌های لازم را ایجاد کند و هم وزارت امور خارجه ما در این زمینه تلاش‌های لازم را داشته باشد. تقویت بازارچه‌های مرزی هم به کسب و کار مردم و هم به توسعه صادرات و واردات کمک شایانی می‌کند.

تقویت و ایجاد بازارچه‌های مرزی از سمت کشور ما مشکلی ندارد ولی کشور همسایه نیز در این زمینه باید آمادگی لازم را داشته باشد.

* کندی اجرای پروژه‌های راهسازی یکی دیگر از مشکلات استان است. برای حل این موضوع چه تدابیری دارید؟

دولت در راستای بهبود وضعیت راه‌ها تلاش می‌کند ولی با اولویت بندی که در نقاط مختلف استان باید انجام شود باید نسبت به وضعیت راه‌ها اقدام کنیم. امروز ما کارخانه سیمان باقران را در شهرستان درمیان داریم ولی جاده دسترسی به آن به هیچ وجه وضعیت مناسبی ندارد. روستاهای متصل به مناطق مرزی نیز از جاده‌های مواصلاتی خوبی برخوردار نیستند.

وضعیت راه‌ها با توجه به اینکه از خطوط ریلی برخوردار نیستیم و وضعیت پروازها نیز مناسب نیست که باید با اختصاص بودجه لازم و به میدان آوردن پیمانکاران متعهد در این زمینه جهادی عمل کنیم.

کد خبر 6039737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha