۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳

استاندار فارس:

معماری ایرانی اسلامی با استفاده از ظرفیت مهندسی احیا شود

معماری ایرانی اسلامی با استفاده از ظرفیت مهندسی احیا شود

شیراز-استاندار فارس گفت: ایران اسلامی دارای مهندسی عالمانه، زیبا و غرورآفرین است که باید از آن برای احیای معماری ایرانی اسلامی استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی ایمانیه، در آئین بزرگداشت روز مهندسی در شیراز، تسهیل و نوآوری در خدمات زیربنایی را مرهون توان و انگیزه ستودنی و افتخار آفرین مهندسان ایرانی دانست و گفت: افتتاح پروژه‌های مختلف و رشد و آبادانی در کشور، مرهون وجود همین مهندسان ایرانی است که باید قدردان حضور آنها باشیم.

وی، با اشاره به پیشرفت علمی کشور در قبل و بعد از انقلاب اسلامی ادامه داد: بزرگترین نعمت خداوند به بشر عقل، خلاقیت، نوآوری و تفکر است که می‌بایست با استفاده از آنها در هر حوزه‌ای که فعال هستیم مشکلات را احصا کنیم و پس از آسیب شناسی، نسخه رفع آن مشکل را ارائه دهیم.

استاندار فارس، بر لزوم کسب مهارت‌های میدانی و تئوری در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: مهندسان باتجربه باید به جوانان نگاه ویژه داشته باشند و با حمایت‌های همه جانبه، محیط را برای اشتغال و تشکیل خانواده آنها فراهم کنند.

ایمانیه افزود: در دولت سیزدهم به دنبال این هستیم جوانان تحصیل کرده و فرهیخته صاحب خانه شوند که لازمه آن تأمین زمین رایگان است و می‌کوشیم تا با کمک راه و شهرسازی، نظام مهندسی و بسیج مهندسین استان، مساله مسکن جامعه مهندسان را نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن حل کنیم.

کد خبر 6040115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha