۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۳۹

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی خبر داد؛

تذکر به ۱۰ نفر به دلیل جرایم و تخلفات انتخاباتی در آذربایجان غربی

تذکر به ۱۰ نفر به دلیل جرایم و تخلفات انتخاباتی در آذربایجان غربی

ارومیه - رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از تذکر به ۱۰ نفر از افراد شاخص و تریبون دار، یک کاندیدا و دو نماینده فعلی مجلس از ناحیه ستادپشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عتباتی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به فضای تبلیغات انتخاباتی اظهار کرد: در میان شور و حال انتخاباتی و فضای رقابتی و هیجانات و احساسات نباید اخلاق انتخاباتی فراموش گردد و آنچیزی که مهم است رعایت الزامات قانونی، شرعی و اخلاقی است.

وی ادامه داد: ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی تاکنون ۵ جلسه در سطح استان تشکیل داده و با تصویب مصوبات خوب شاهد این بوده ایم که استان آذربایجان غربی جز استان‌های کم تخلف می‌باشد ولی با این حال شاهد هتک حرمت، توهین، افترا و بداخلاقی‌هایی هستیم که نیاز پیگیری و برخورد دارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: برخورد با تفرقه افکنی و قومیت گرایی که امنیت استان را به خطر می‌اندازد جز اولویت‌های دستگاه قضائی استان است و در این خصوص ۱۰ نفر از افراد شاخص و تریبون دار که به موضوعات قومیتی و امنیتی دامن می‌زنند احضار و برای آنها پرونده تشکیل شده، به یک کاندیدا اخطار داده شده و به دو نماینده فعلی مجلس از ناحیه ستادیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی تذکر رسمی داده شده است هرچند رویکرد دستگاه قضائی استان عدم تشکیل پرونده کیفری با تذکر است.

عتباتی با اشاره به اینکه بحث قابل توجهی از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی و اختلافات خانوادگی ریشه اقتصادی و معیشتی دارند گفت: درست است که بسیاری از مشکلات ریشه اقتصادی دارند ولی ماحصل این ناهنجاری‌ها، منشأ فرهنگی دارند و باید تلاش کرد فرهنگ قرآنی در بین اصناف و کارگزاران و مردم نهادینه شود و بدین ترتیب خیلی از مشکلات حل می‌شود.

لزوم حفاظت از محیط زیست از دیگر مواردی بود که عتباتی به آن پرداخت و اظهار کرد: در بحث حفاظت از محیط زیست باید کار فرهنگی کرد و در این خصوص دستگاه قضائی استان با نگاه ویژه به محیط زیست و صدور آرای جایگزین‌های حبس و تعیین شعب ویژه از مجموعه‌های برگزیده سازمان محیط زیست کشور است.

عتباتی گفت: استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های نمونه از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری است و دستگاه قضائی در کنار همه عزیزان از ظرفیت‌های خود برای حفاظت از محیط زیست در کنار مجموعه محیط زیست استان است.

کد خبر 6040422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha