۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۲۹

رئیس اداره محیط زیست بافق:

مردم مراقب حیات وحش نزدیک شده به روستاهای بافق باشند

مردم مراقب حیات وحش نزدیک شده به روستاهای بافق باشند

یزد- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بافق با اشاره به سرما و کاهش غذا و امکان نزدیک شدن حیات وحش به روستاها از مردم خواست به آنها آسیب نزنند.

محمدرضا خواجه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارش برف در ارتفاعات، سرمای فراوان، یخ‌زدن روان‌آب‌ها و مهمتر از همه کمبود غذا سبب شده شماری از گونه‌های جانوری برای یافتن غذا به مناطق پایین دست و محدوده روستاهای حاشیه زیستگاه‌های واقع در منطقه حفاظت شده کوه بافق بیایند.

وی اضافه کرد: هر چند نهادهای متولی در حوزه حیات وحش و محیط زیست برنامه‌های حفاظتی و مراقبتی ویژه‌ای در این شرایط اجرا کرده و برای نزدیک‌شدن وحوش به نواحی مسکونی، برنامه‌های گشت و پایش ترسیم می‌کنند اما حفاظت و صیانت از این زیستمندان بدون اهتمام آحاد مردم و ساکنین مناطق پیرامونی زیستگاه‌های حیات وحش دشوار و در برخی موارد غیرممکن است.

وی تاکید کرد: از شهروندان و به ویژه روستاییان انتظار می‌رود در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش آسیب دیده در روستا و یا هر گونه تخلفات مبنی شکار یا زنده گیری حیات وحش، مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان و یا واحدهای محیط بانی اطلاع داده و از تغذیه و علوفه دهی به حیات وحش خودداری کنند.

خواجه بیان کرد: با توجه به بارش برف و بحران آب و هوا هر چند مأموران یگان حفاظت با حضور در منطقه تدابیری از جمله انتقال علوفه در نقاط حساس و افزایش اقدامات حفاظتی و گشت و کنترل را انجام می‌دهند اما از همیاران محیط زیست و افراد بومی دلسوز منطقه درخواست همکاری با محیط بانان را داریم.

کد خبر 6041333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha