۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۱۵

مهر گزارش می‌دهد؛

آغاز ماراتن انتخابات در لرستان/ ۱۶۵۴ شعبه اخذ رای در انتظار مردم

آغاز ماراتن انتخابات در لرستان/ ۱۶۵۴ شعبه اخذ رای در انتظار مردم

خرم‌آباد- ماراتن دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان در لرستان هم‌زمان با سراسر کشور، ساعت ۸ صبح امروز ۱۱ اسفندماه آغاز شد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: صبح امروز جمعه ۱۱ اسفندماه هم‌زمان با سراسر کشور، ماراتن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری رأس ساعت ۸ صبح آغاز شد.

آغاز رقابت ۲۵۸ کاندیدا در لرستان

فرهاد زیویار استاندار لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: نزدیک به هفت ماه است که مراحل مختلف برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی عنوان کرد: در مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی هزار و ۱۰۱ نفر در لرستان ثبت‌نام خود را انجام دادند.

استاندار لرستان با بیان اینکه تعداد ۵۶۹ نفر ثبت‌نام نهایی شدند، افزود: بعد از یک سری استعلامات، بررسی و تأیید صلاحیت‌ها، ۳۸۴ نفر تأیید صلاحیت شدند.

زیویار با تأکید بر اینکه از این تعداد، ۲۵۸ نفر به رقابت خود برای حضور در این رویداد اساسی ادامه می‌دهند و در انتخابات برای کسب ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی رقابت خواهند کرد.

وی بیان داشت: در این راستا ۷۹ نفر در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی برای کسب دو کرسی مجلس، ۶۴ نفر در حوزه انتخابیه بروجرد و اشترینان برای کسب دو کرسی مجلس، ۳۹ نفر در حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان برای کسب یک کرسی مجلس، ۳۷ نفر در حوزه انتخابیه دورود و ازنا برای کسب یک کرسی مجلس، ۱۹ نفر در حوزه انتخابیه الیگودرز برای کسب یک کرسی مجلس، ۱۴ نفر در حوزه انتخابیه دلفان و سلسله برای کسب یک کرسی مجلس و در ۶ نفر حوزه انتخابیه پلدختر و معمولان برای کسب یک کرسی مجلس به رقابت خواهند پرداخت.

۱۶۵۴ شعبه اخذ رأی در انتظار مردم

استاندار لرستان در ادامه سخنان خود تعداد شعب اخذ رأی در لرستان را هزار و ۶۵۴ شعبه عنوان کرد و گفت: از این تعداد هزار و ۳۰ شعبه ثابت و ۶۲۴ شعبه نیز سیار هستند.

زیویار، تصریح کرد: همچنین از مجموع شعب اخذ رأی در لرستان ۸۴۴ شعبه شهری و ۸۱۰ شعبه نیز روستایی هستند.

وی افزود: در این دوره از انتخابات ۱۰ درصد به تعداد شعب اخذ رأی در استان نسبت به دوره قبل اضافه شده است.

استاندار لرستان، بیان داشت: تمهیدات و امکانات زیادی برای برگزاری انتخابات در استان در نظر گرفته شده است.

زیویار با اشاره به استفاده از بالگرد برای اخذ رأی در مناطق صعب‌العبور استان، گفت: ایجاد شعب خاص برای اخذ رأی از بانوان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

۷۱ هزار رأی اولی به صف شدند

وی در ادامه سخنان خود عوامل برگزارکننده انتخابات در استان را در مجموع ۳۰ هزار نفر برشمرد و افزود: از این تعداد ۱۶ هزار نفر عوامل اجرایی و بازرسی، هشت هزار نفر عوامل نظارت و نزدیک به شش هزار نفر عوامل انتظامی و حفاظتی هستند.

استاندار لرستان همچنین تعداد واجدین رأی‌دادن در استان را یک میلیون و ۵۴۴ هزار نفر عنوان کرد و گفت: تعداد رأی اولی‌های استان شامل متولدین ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل نیز ۷۴ هزار و ۱۶۹ نفر هستند.

زیویار، بیان داشت: در انتخابات مجلس خبرگان نیز سه نامزد انتخاباتی داریم که با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در نهایت دو نفر توسط مردم استان انتخاب خواهند شد.

کد خبر 6041513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha