۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۱

امام جمعه دیر:

مردم با حضور پای صندوق رای چشم طمع دشمن را کور می‌کنند

مردم با حضور پای صندوق رای چشم طمع دشمن را کور می‌کنند

بوشهر- امام جمعه دیر گفت: مردم با حضور پای صندوق‌های رأی چشم طمع دشمن را کور می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با گرامیداشت دهه تکریم و تعظیم مساجد، اظهار داشت: مساجد تنها محل نماز خواندن نیست، بلکه نماد اصلی تمدن اسلامی و کانون فعالیت‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و محل پرورش انسان‌های مؤمن و سنگر دفاع از دین و ارزش‌های اسلامی است.

امام جمعه بندر دیر با تاکید بر اینکه باید مساجد را به جایگاه اصلی‌شان بازگردانیم، افزود: بسیاری از مساجد به دلیل نبود امام جماعت خلوت شده است؛ منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی خلوت شدن مساجد است.

حسینی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: علاوه بر نظافت و بهداشت مساجد، برنامه‌هایی که در ماه رمضان در مساجد برگزار می‌شود با محوریت قرآن باشد و علاوه بر بیان احکام و مسائل معرفتی، تفسیر قرآن نیز گفته شود.

وی با بیان اینکه یکی از شرایط مسجد تراز در دسترس بودن آن است، عنوان کرد: در هر شهر حداقل یک یا دو مسجد در طول شبانه روز باز باشد تا افراد بتوانند از این مکان‌های دینی استفاده کنند؛ از طرفی با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز مساجد این آمادگی را داشته باشند.

امام جمعه دیر ابراز کرد: مساجد باید محله محور و محلات نیز مسجد محور شوند و اهالی محله در مسجد حضور پیدا کنند و امام جماعت مسجد نیز امام محله باشد و با پیگیری مسائل محله مردم را به مسجد جذب کند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و قدردانی از مردم و مجریان و ناظران و کاندیداها و طرفدارانشان که تنور انتخابات را گرم کردند، گفت: مردم باحضور پای صندوق‌های رأی چشم طمع دشمن را کور می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه برگزاری انتخابات در نظام اسلامی آسان به دست نیامده است، افزود: این صندوق رأی حاصل مجاهدت و فداکاری طولانی مدت این ملت است و باید قدر این را بدانیم که می‌توانیم سرنوشت خود را رقم بزنیم.

وی با تاکید بر حضور پرشور پای صندوق‌های رأی، عنوان کرد: حضور مردم در صحنه معجزه‌آفرین است و دلیل بیمناکی دشمنان ما و قدرت‌های بیگانه هم این است که نقش تعیین کننده مردم را در گذشته دیده اند.

حسینی با بیان اینکه انتخابات مظهر به رخ کشیدن قدرت ملی است، تاکید کرد: قدرت ملی امنیت ملی را رقم می‌زند که بدون آن چیزی وجود نخواهد داشت؛ دستاورد انتخابات قوی و پرشور، انتخاب افراد قوی و مجلس قوی و در نتیجه رفع مشکلات است.

وی با بیان اینکه رأی مردم حق الناس است، بیان کرد: هیأت‌های نظارت و اجرایی از رأی مردم پاسداری کنند.

امام جمعه دیر با قدردانی از صداو سیمای کشور بویژه مرکز بوشهر که بصورت زنده برگزاری انتخابات را منعکس می‌کنند، عنوان کرد: دستگاه‌های برگزار کننده انتخابات هم با نظارت خود سعی کنند هم برگزاری انتخابات سالم باشد و در شمارش آرا دقت شود که حق کسی ضایع نشود.

وی خطاب به نامزدهای انتخابات، گفت: اگر نامزدها اعتراضی دارند در چارچوب قانون پیگیری کنند و بهانه به دست دشمن ندهند و از امروز و فردا رقابت‌ها به رفاقت تبدیل شود و توصیه می‌کنیم مسائلی که در این ایام پیش آمده، در روزهای بعد کنار گذاشته شود و با وحدت کلمه کارها به پیش رود.

حسینی تاکید کرد: نامزدها بعد از اعلام نتایج انتخابات به قانون تمکین کنند و اگر باز هم اعتراضی داشتند قانونی پیگیری کنند و باعث درگیری و تشویش اذهان عمومی نشوند.

وی درباره سالروز تأسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری خاطرنشان کرد: افراد به قدر توان خود در راستای کمک به نیازمندان گام بردارند.

حسینی درباره روز درختکاری، ابراز کرد: نقش درختان و جنگل‌ها در زندگی انسان و محیط زیست و اقتصاد تأثیرگذار است، بنابراین در کاشت درختان تلاش کنیم که طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور هم در همین راستا است.

امام جمعه دیر گفت: نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه متأسفانه همچنان ادامه دارد و سازمان‌های مدافع حقوق بشر و مجامع بین المللی مثل گذشته فقط اظهار تأسف می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات ضدفرهنگی تحت عنوان فستیوال در مرکز استان، گفت: جمعه آینده بیشتر در این رابطه صحبت خواهم کرد.

کد خبر 6042652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خدا رو شکر امنیت هم نداریم IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
      0 0
      آره،،،،،زرشک