۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۰۲

مهر گزارش می‌دهد؛ 

ترسیم صحنه سیاسی ایران به دست رأی اولی‌های دهاقان

ترسیم صحنه سیاسی ایران به دست رأی اولی‌های دهاقان

دهاقان _ رأی اولی‌های دهاقان امروز با حضور خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس شورای نگهبان به گونه‌ای آینده سیاسی کشور را ترسیم کردند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها - الهام هاشمی: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حق رأی یکی از اساسی‌ترین حقوق هر ایرانی واجد شرایط است و رأی اولی‌ها هم‌چون نگین انتخابات، بیشتر به چشم می‌آیند زیرا برای نخستین بار وارد عرصه سیاست کشور شدند و می‌خواهند با اعمال حق رأی خود به مسئولان بالا دستی اعلام موجودیت کنند.

برای گفت‌وگو با رأی اولی‌های دهاقانی، وارد مدرسه‌ای می‌شویم که بعد از تابلویی که بر سر در مدرسه جلب توجه می‌کند صف رأی دهندگان هم از دور خودنمایی می‌کند و در بین افراد با سنین مختلف، خوشبختانه رأی اولی‌ها را پیدا می‌کنیم و جالب اینکه از لبخند و شیطنت‌های درون صف و پچ پچ کردن با دوستانش مشخص است که از قبل برای حضور در این صف هماهنگی لازم را داشته‌اند و افرادی هستند از بقیه شلوغ‌تر و پر انرژی هستند و این پا و آن پا می‌کنند تا نوبتشان شود.

با غرور به صندوق رأی نگاه می‌کنم

هانیه احمدی یک رأی اولی، در این باره به خبرنگار مهر می‌گوید: تا کنون در عالم بی‌مسئولیتی بودم زیرا هیچ‌گاه کسی مرا دعوت به اظهار نظر بزرگ و سرنوشت سازی نکرده بود و نهایتاً درباره مسائل خصوصی زندگی‌ام نظر داده بودم.

وی این فرصت را خاص و قابل فکر کردن دانست و افزود: با رسیدن به سن هجده، یعنی سن قانونی رأی دادن، نوعی سوال در ذهنم بیدار شد و من درباره کشورم، سرنوشتم و آینده‌ای که از آن من است به فکر فرو رفتم.

این رأی اولی اذعان کرد: حتی وقتی به سمت صندوق رأی قدم برداشتم حسی عحیب ولی جدید در وجودم شکل گرفت و با تمام غرور به صندوق رأی نگاه کردم.

وی عنوان کرد: این کاغذی که من نام فرد اصلح را بر روی آن می‌نویسم در نهایت به شمارش می‌رسد و فردی که مردم لایق دانستند را وارد مجلس می‌کند پس حضور من اهمیت دارد.

احمدی افزود: ما رأی اولی‌ها، خواهان آینده‌ای پر از سربلندی و افتخار برای ایران هستیم و با عمل به مسئولیت سیاسی اجتماعی خود، جهان را متحیر می‌کنیم.

ترسیم صحنه سیاسی کشور به دست رأی اولی‌ها

در ادامه نیز هاجر خدابخشی به‌عنوان یک رأی اولی به خبرنگار مهر گفت: رأی اولی بودن یعنی وارد میدان بزرگ زندگی شدن و ادامه راه با فکر، درایت و آگاهی است تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی افزود: این کشور متعلق به جوانان است و ما باید ایرانی سربلند ومقتدر بسازیم تا در دنیا نخستین باشیم.

این دانش آموز تصریح کرد: ما این‌قدر توانمند و باهوش هستیم که می‌توانیم ترسیم صحنه سیاسی جدید کشور را به دست بگیریم و با انتخاب اصلح خود، ایران را آن گونه بسازیم که لایق ایرانیان است.

وی اعلام کرد: جوانان ایرانی با حضور و انتخاب اصلح خود، باید جایگاه برتر ایران در همه عرصه‌های دنیا را به تحقق برسانند و به قول مقام معظم انقلاب، رأی ندادن و بی‌تفادت بودن، هیچ دستاورد و فایده‌ای ندارد و مشکلی از کشور را حل نمی‌کند.

شرکت در انتخابات سبب اقتدار نظام

علیرضا یزدانی هم در پای صندوق رأی، انتخابات را اتفاق قشنگ زندگی خود دانست و به خبرنگار مهر گفت: این صحنه، صحنه تکامل یافتن رأی اولی‌ها است تا خود را به مسئولان نشان دهند.

وی افزود: من پس از مدت‌ها تحقیق و بررسی، فرد اصلحی را انتخاب کردم تا سرنوشت خوبی برای من رقم بخورد و آینده‌ای سرشار از موفقیت پیش روی من باشد.

این رأی اولی‌، حضور خود را سبب نگرانی دشممنان دانست و اذعان کرد: ما شاهد حضور دشمنان برای ناامید کردن مردم هستیم و در دنیای تبلیغات نادرست رسانه‌های غربی مبنی بر شرکت نکردن در انتخابات، جوانان ایران، به این آگاهی رسیده‌اند که رأی و مشارکت گسترده آنان به طور مستقیم در سرنوشت کشور خویش دخیل و مؤثر است.

وی گفت: اگر ما رأی ندهیم و برای سرنوشت و آینده خود تصمیمی نگیریم ممکن است افردی دیگر با تفکرات غیرقابل پیش بینی وارد مجلس شورای اسلامی شوند.

یزدانی با بیان اینکه نماینده مجلس وظایف سنگینی بر عهده دارد، افزود: شرکت در انتخابات موجب حفظ اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‌شود و فردی که به عنوان نماینده به مجلس راه می‌یابد باید به فکر کار و آینده جوانان باشد و برای پیشرفت منطقه خود تلاش کند.

کد خبر 6042789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha