۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۴۷

کوبا: آمریکا جاسوسی جهانی خود را گسترش می‌دهد

کوبا: آمریکا جاسوسی جهانی خود را گسترش می‌دهد

وزیر خارجه کوبا اعلام کرد آمریکا در آینده بودجه بیشتری را صرف جاسوسی از دیگر کشورها می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه کوبا آمریکا را به تلاش برای جاسوسی گسترده از دیگر کشورها متهم کرد.

«برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا اعلام کرد که آمریکا به دروغ کشورهای دیگر را به جاسوسی متهم می‌کند در حالی که خودش درگیر جاسوسی گسترده از دیگران است.

وزیر خارجه کوبا در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: دولت آمریکا، دولتی که بیشتر از همه جاسوسی می‌کند و حریم خصوصی شهروندان را نقض می‌کند، یک تهدید خارجی در جاسوسی داده‌ها ابداع می‌کند.

رودریگز افزود که در آینده آمریکا بودجه بیشتر از مالیات‌دهندگان این کشور می‌گیرد و گام‌های تهاجمی جدیدی علیه کشورهای ثالث برمی دارد.

روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه در مقاله‌ای فاش کرد که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» اوکراین را به یکی از دارایی‌های اصلی خود در زمینه جاسوسی از روسیه، در طول یک دهه پس از کودتای سال ۲۰۱۴، تبدیل کرده است.

این روزنامه به نقل از تعداد زیادی از مقامات فعلی و سابق در آمریکا و اوکراین نوشت: متخصصان آمریکایی شبکه ای از پایگاه‌های مخفی را در اوکراین تأمین مالی و سازماندهی کردند و کی یف را تبدیل به بخشی از «ائتلاف مخفی» علیه مسکو کردند.

به نوشته راشاتودی اوکراین در حال حاضر میزبان دست کم ۱۲ پایگاه جاسوسی مخفی واقع در نزدیکی مرز روسیه است که انواع اطلاعات در مورد روسیه را گردآوری می‌کنند.

کد خبر 6042933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha