۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹

رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

دادستان‌ها در پیگیری حقوق عامه نقش ویژه‌ای دارند

دادستان‌ها در پیگیری حقوق عامه نقش ویژه‌ای دارند

بجنورد_ رییس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به نقش دادستان‌ها و مدعی‌العموم در پیگیری حقوق عامه گفت: دادستان جدید با تقویت سطح همکاری‌ها با ائمه جمعه و جماعات از این ظرفیت استفاده کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی‌زاده در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب گرمه که صبح دوشنبه در سالن امام خمینی (ره) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمه برگزار شد، با اشاره به نقش دادستان‌ها و مدعی‌العموم در پیگیری حقوق عامه گفت: دادستان جدید ضمن تقویت سطح همکاری‌ها و تعاملات با ائمه جمعه و جماعات و استفاده بهتر و بیشتر از این ظرفیت مهم و ارزشمند در اجرای مقررات سند تحول قضائی به ویژه در ابعاد پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه اهتمام جدی تری داشته باشد.

وی در ادامه افزود: تعریف و توصیف قوه قضائیه به عنوان ملجأ و پناهگاه ستمدیدگان نزد افکار عمومی نشان دهنده رسالت سخت و دشوار دستگاه قضائی است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بیان کرد: مطابق اصل ۱۵۶ قانون اساسی علاوه بر صیانت از حقوق عامه، رسیدگی به تظلمات و دادخواهی شهروندان و پیشگیری از وقوع جرم از جمله وظایف و کارکردهای اصلی دستگاه قضائی است.

حجت الاسلام براتی‌زاده گفت: برای حصول موفقیت در راستای تسهیل زمینه‌های تحقق این اهداف و برنامه‌ها باید از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود به بهترین شکل ممکن استفاده شود تا بتوان عادلانه به مردم خدمت کرد.

در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های مجتبی مظفری، سیدحامد حسینی که پیش از این رئیس شعبه ۱۰۱ کیفری دو دادگستری گرمه بود به عنوان دادستان جدید این گرمه معارفه شد.

کد خبر 6045675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha