۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۳۳

مدیرکل کمیته امداد مازندران:

۵۰۰ هزار مازنی عضو شبکه احسان هستند/توانمندسازی مددجویان

۵۰۰ هزار مازنی عضو شبکه احسان هستند/توانمندسازی مددجویان

ساری- مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: ۵۰۰ هزار نفر در استان عضو شبکه خیر و احسان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم معافی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و روز احسان و نیکوکاری و ترویج فرهنگ قرض الحسنه بیان داشت: سه رکن مهم و اساسی در کمیته امداد، مردمی سازی و مردم سپاری، قرض الحسنه و عدالت در توزیع است.

وی با اشاره به اینکه اسفندماه به واسطه اینکه در آستانه نوروز باستانی هستیم ماه نیکوکاری است گفت: در سال گذشته ۶۲ میلیارد تومان کمک‌های مردم در این جشن جمع آوری شدو امسال نیز پیش بینی ۲۰۰ میلیارد تومان را داریم.

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: امسال جشن سال نو و جشن رمضان با هم تلفیق شده است و با توجه به همزمانی دو ظرفیت ملی و مذهبی منتظر غوغای کمک‌های مومنانه در استان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه قرض الحسنه همانند انرژی هسته‌ای است که هیچگاه از بین نمی‌رود گفت: در ماه مبارک رمضان سیاست راهبردی ما در جشن رمضان سنت نبوی قرض الحسنه است.

معافی با اشاره به رویکرد امداد در توانمند سازی مددجویان زیر ۵۵ سال و ورود آنان به چرخه کسب و کار و رسیدن به خودکفایی گفت: امسال هزار و پانصد میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی پرداخت شد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه ۸۲ هزار خانوار به صورت رسمی و ۲۰۰ هزار خانواده به صورت غیر رسمی از خدمات امداد بهره مند می‌شوند افزود: گردش مالی امداد سالانه ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که از این مقدار، ماهانه بیش از ۷۷ میلیارد تومان و سالانه حدود ۹۳۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود.

معافی از گسترش مراکز نیکوکاری در ۵ هزار محله شهری و سه هزار و ۲۰۰ روستا خبر داد و گفت: عدالت توزیع یکی از ارکان مهم کمیته امداد است که به واسطه مراکز نیکوکاری محله محور تحقق می‌یابد.

وی گفت: ۵۰۰ هزار نفر عضو شبکه خیر و احسان بوده و با این ظرفیت عظیم کمک‌های مردمی در مرز جمع آوری هزار میلیارد تومان زکات واجب و مستحب هستیم.

پیش بینی جذب ۱۰ میلیارد تومان در قالب قرض ماندگار

مهدی رحمانزاده معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران نیز ترویج فرهنگ خیر و احسان را از جمله اهداف برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: همچنین باید فرصت حضور مردم را برای جشن نیکوکاری فراهم کنیم.

وی با اظهار اینکه ۱۶ هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند، افزود: سال گذشته ۶۲ میلیارد تومان درآمد جذب شد و پیش بینی می‌شود امسال به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش شود.

وی افزود: همچنین پارسال بیش از ۷ میلیارد تومان در قالب قرض ماندگار به نیازمندان کمک شد و امسال پیش بینی می‌کنیم این میزان به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

کد خبر 6045895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha