۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۸

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خبرداد؛

تصویب طرح احیای پوشش گیاهی مناطق بیابانی شمال در گلستان

تصویب طرح احیای پوشش گیاهی مناطق بیابانی شمال در گلستان

گرگان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از تصویب طرح احیا پوشش گیاهی مناطق بیابانی شمال استان خبر داد و گفت: برای این طرح ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سلامتی، ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص تولید نهال اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهار کرد: تعهد استان در حوزه تولید نهال ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله است.

وی افزود: از این تعداد ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال جنگلی، فضای سبز و زراعت چوب، یک میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال بیابانی و ۲۰۰ هزار اصله نهال مرتعی از تعهدات منابع طبیعی استان بود که انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به اینکه ۴ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۵۰۰ نهال جنگلی و فضای سبز در نهالستان‌های خصوصی استان تولید شده است، افزود: از این میزان ۳ میلیون در حوزه مرتعی و بیابانی و ۳ میلیون و ۲۱۹ هزار نهال در نهالستان‌های دولتی تولید شده است.

وی یادآور شد: کاشت ۵ میلیون نهال از تعهدات استان بود که انجام شد.

سلامتی اظهار کرد: طی دو سال اخیر بیش از ۱۴ خیابان یا میدان در استان گلستان به نام جنگلبان نام گذاری شده است.

وی از تصویب طرح احیای پوشش گیاهی مناطق بیابانی شمال در استان گلستان خبر داد و افزود: برای این طرح مبلغ ۵ هزار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده و این طرح برای یک دوره ۱۰ ساله تهیه شده است.

وی از اجرای این طرح در ۲۴۷ هزار هکتار از مناطق استان خبر داد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: طرح احیای پوشش گیاهی نوار شمالی استان از حاشیه دریای خزر تا مراوه‌تپه به طول ۲۰۰ کیلومتر در استان تهیه شد.

وی یادآورشد: در سال‌های ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۲ در پروژه‌های آبخیزداری با استفاده از ظرفیت بند (ه) تبصره ۸ قانون بودجه مبلغ ۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

به گفته سلامتی مجوز طرح طبیعت گردی در جزیره آشوراده به مساحت ۲۲ هکتار صادر شد.

کد خبر 6045921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha