۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵

۲ خبر از سینما؛

کاشت ۳۰۰ نهال توسط بهمن سبز/ اختتامیه «فارسی سینما» برگزار می‌شود

کاشت ۳۰۰ نهال توسط بهمن سبز/ اختتامیه «فارسی سینما» برگزار می‌شود

همزمان با روز درختکاری موسسه بهمن سبز با همکاری شهرداری منطقه ۷ تهران ۳۰۰ اصله نهال درخت در بوستان شهید آوینی تهران کاشت و همچنین اختتامیه جایزه فارسی‌سینما نیز قرار است ۱۹ اسفند برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با روز درختکاری، مدیران موسسه بهمن سبز به مناسبت فروش بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی سینماهای این مجموعه در سال ۱۴۰۲ با همکاری شهرداری منطقه ۷ تهران ۳۰۰ نهال در بوستان شهید آوینی کاشتند.

این مراسم با حضور هادی اسماعیلی مدیر عامل موسسه بهمن سبز، مجتبی بهزادیان مدیر پخش و اکران، سامان نصیرزاده معاون سینماداری، وحید محرابیان مدیر روابط عمومی و تبلیغات و جمعی از کارکنان این موسسه برگزار شد.

هادی اسماعیلی مدیر عامل بهمن سبز در این مراسم با تاکید بر لزوم توجه به محیط زیست و حفظ زیست‌بوم‌های متنوع ایران گفت: با عبور موسسه بهمن سبز از بحران‌های مالی ناشی از ۲ سال رکود سینما در دوران کرونا، این مجموعه تلاش می‌کند که علاوه بر خدمت‌رسانی فرهنگی بهتر به جامعه به خصوص هنرمندان و افزایش بهره‌وری و سودآوری سینماهای حوزه هنری با فعالیت‌ها و مسؤولیت‌های اجتماعی قدم‌های بلندتری را در راستای انجام تکالیف خود بردارد.

وی افزود: تاکنون این موسسه فعالیت‌های متنوعی در زمینه مسؤولیت‌های اجتماعی همچون اکران فیلم‌های سینمایی برای گروه‌های کم برخوردار و آسیب‌پذیر به صورت رایگان، بازیافت زباله‌های تولید شده در محیط سینما و گسترش نمایش فیلم‌های سینمایی در حال اکران در مناطق فاقد سینما انجام داده است. بنا داریم در سال ۱۴۰۳ دامنه این فعالیت‌ها را افزایش دهیم.

مدیر عامل بهمن سبز در پایان عنوان کرد: قطعا دامنه فعالیت‌های موسسه بهمن سبز نباید به پایتخت محدود شود. ما با داشتن ۶۲ سینمای فعال در ۲۱ استان کشور وظیفه داریم به همه مردم ایران خدمت رسانی کنیم.

در ایران ۱۵ تا ۲۲ اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است. نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند روز درختکاری است.

برگزاری آیین اختتامیه پنجمین جایزه فارسی‌سینما

آیین اختتامیه پنجمین جایزه «فارسی سینما؛ زبان فارسی در سینما» شنبه ۱۹ اسفند از ساعت ۱۶ تا ۱۸ با حضور هنرمندان سینما و ادبیات و زبان‌شناسان و مدیران فرهنگی و سینمایی کشور و عوامل فیلم‌های برگزیده در سالن مهرحوزه هنری برگزار می‌شود.

در این آیین از ۴ فیلم‌ برگزیده با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی تقدیر خواهد شد و علاوه بر دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌ شده، نویسندگان ۴ فیلم برگزیده، با ۴ تن از داوران جایزه فارسی سینما به گفت‌وگوهایی کوتاه خواهند پرداخت.

هیات داوران پنجمین جایزه «فارسی سینما؛ زبان فارسی در سینما» متشکل از آزیتا افراشی، محمود توسلیان، مجید رضابالا، احمد شاکری، مهدی صالحی، ناصر فیض، هادی مقدم‌دوست و یوسفعلی میرشکاک، پس از مشاهده و بررسی زبانی دقیق فیلم‌های چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر و همچنین برگزاری جلسات بحث‌ و گفت‌وگو در باره نسبت زبان و سینما و معیارهای داوری زبانی فیلم‌ها، چهار فیلم را که هریک از جهاتی و در زمینه‌هایی درخشش‌های زبانی خود را داشتند، درخور ستایش و تقدیر دانستند.

۱. «آغوش باز» به‌ دلیل توجه و به‌کارگیری مناسب زبان در بازنمایی تحولات نسلی.

۲. «پروین» به‌سبب تلاش برای به‌کارگیری شعر و ادبیات در تصویرسازی از یک شخصیت‌ ادبی معاصر.

۳. «پرویزخان» به‌دلیل توجه دقیق و به‌جا و به‌اندازه به گویش‌ها و لهجه‌ها و همچنین به‌کارگیری نشانه‌های ویژه در راستای تقویت روحیه ملی و میهنی.

۴. «صبح اعدام» به‌سبب توجه به توانش‌های زبانی در شخصیت‌پردازی متناسب با شخصیت‌های یک مقطع تاریخی در راستای پیام فیلم.

همه علاقه‌مندان برای شرکت در این آیین می‌توانند شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن مهر حوزه هنری واقع در تهران، خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، روبه‌روی پورموسی حضور پیدا کنند.

کد خبر 6046898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha