۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵

رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

صیانت از ذخائر ارزشمند و ذاتی خراسان شمالی یک وظیفه همگانی است

 صیانت از ذخائر ارزشمند و ذاتی خراسان شمالی یک وظیفه همگانی است

بجنورد_ رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: نسل حاضر در قبال هم نوع خود مسئولیت‌های سنگینی بر عهده دارد و در این میان صیانت از ذخائر ارزشمند و ذاتی خراسان شمالی یک وظیفه همگانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی‌زاده همزمان با روز درختکاری صبح سه‌شنبه در محوطه دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: کاشت درخت در بهبود زندگی و تقویت بنیان‌های حیات بشری نقش تعیین کننده‌ای دارد و شادابی به ارمغان می‌آورد.

وی همچنین ضمن تبیین ریشه‌های معرفتی و دینی کار نیک و پسندیده درختکاری اظهار کرد: کاشت نهال از جمله حسنات پر خیر و برکتی است که بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام همواره نسبت به انجام آن سفارش شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان در حوزه تعدد گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری خاطر نشان کرد: تنوع زیستی و اقلیمی مجالی برای تأمل بیشتر و بهتر در آیات قدرت و عظمت الهی به شمار رود.

حجت الاسلام براتی‌زاده تأکید کرد: نسل حاضر در قبال هم نوع خود و نسل‌های بعدی مسئولیت‌های سنگینی بر عهده دارد و در این میان صیانت از ذخایر ارزشمند و ذاتی خراسان شمالی یک وظیفه همگانی است.

وی بیان کرد: افراد جامعه در خصوص پیشگیری از پیامدهای ناگوار تخریب جنگل‌ها، منابع طبیعی و محیط زیست پای کار بیایند و میدان را برای افراد سودجو و فرصت طلب برای از بین بردن این سرمایه‌های ارزشمند خالی نکنند.

براتی‌زاده از مسئولین ذی‌ربط خواست بیش از پیش در حفاظت از این ظرفیت‌های مهم تلاش کنند چرا که تخریب محیط زیست و منابع طبیعی بلای بسیار بزرگی است که آینده بشر را به تباهی می‌کشاند.

مقام عالی قضائی خراسان شمالی افزود: انتظار می‌رود مسئولین با همراهی و همکاری مردم ضمن اعمال مدیریت صحیح و نظارت‌های مستمر و در عین حال جدی، سازنده و راهگشا کاری کنند تا در چشم‌انداز پیش رو از بروز یک فاجعه زیست محیطی در آینده پیشگیری شود.

کد خبر 6046990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha