۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۳

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

برف و باران در راه آذربایجان شرقی

برف و باران در راه آذربایجان شرقی

تبریز-رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با ورود سامانه بارشی از اواخر امروز (چهارشنبه)، بارش باران و برف این استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امیدفر، ظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت متناوب این سامانه تا اواخر روز دوشنبه هفته آینده ادامه می‌یابد، افزود: بررسی نقشه‌های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، فعالیت این سامانه بارشی در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان به صورت برف و تگرگ بوده و در مناطق گرمسیر به صورت باران است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه همچنین موجب وزش باد گاهی به نسبت شدید، غرش آذرخش و بروز مه می‌شود، اظهار کرد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، برخورد آذرخش، کولاک برف در مناطق کوهستانی و برفگیر، یخبندان، لغزندگی و مه گرفتگی جاده‌ها و سقوط بهمن وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی، خواستار احتیاط در ترددهای جاده‌ای و مناطق کوهستانی، صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم، اطمینان از سلامت فنی خودرو، آمادگی جهت نمک پاشی و برف روبی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی شد.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک در اثر بروز تندبادهای لحظه‌ای، محکم کردن سازه‌های سبک و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

کد خبر 6047841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha