۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۳۵

معاون جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد؛

برنامه ریزی کشت چغندرقنددر ۲ هزار هکتار از مزارع استان قزوین

 برنامه ریزی کشت چغندرقنددر ۲ هزار هکتار از مزارع استان قزوین

قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برنامه ریزی لازم برای کشت چغندرقند در سطح ۲ هزار هکتار از مزارع کشاورزی براساس الگوی کشت انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی راه انجام در چهارمین نشست هماهنگی کشت چغندرقند که با حضور مدیر زراعت سازمان، مدیر عامل کارخانه قندقزوین، مدیران جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه و کارشناسان فنی در سال باغستان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه ریزی لازم برای کشت چغندرقند در سطح ۲ هزار هکتار از مزارع کشاورزی براساس الگوی کشت انجام شده است.

وی افزود: در راستای برنامه ابلاغی و بر اساس الگوی کشت پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری این میزان اراضی کشاورزی به زیر کشت چغندرقند برود که با برنامه ریزی پیش بینی می‌شود این میزان محقق شود.

وی اظهار داشت: در راستای رعایت الگوی کشت مقرر است کشت محصولات پرآب بر مانند هندوانه و خربزه در مزارع استان در سال آینده ممنوع می‌باشد که ۱۸۰۰ هکتار از مزارع که سال گذشته به این دو محصول اختصاص داشته کشت نمی‌شود.

راه انجام اضافه کرد: با توجه به ممنوع بودن کشت دو محصول یاد شده می‌توان کشاورزان را به سمت اجرای الگوی کشت و محصولاتی همچون چغندرقند ترغیب کرد.

وی یادآور شد: کشاوررانی که تمایل به کشت چغندرقند درمزارع دارند و با سطح کشت قابل توجه امکان کشت مکانیزه دارند بایستی برنامه ریزی کاشت و برداشت مکانیزه با ادوات و ماشین آلات برای انها میسر شود.

گفتنی است: در این نشست بر اهمیت مدیریت مزرعه، ارتقای عملکرد کمی و کیفی چغندرقند، اجرای الگوی کشت و لزوم بهره وری نهاده‌ها بخصوص مدیریت مصرف آب و مسائل فنی برای برداشت مکانیزه و نهاده‌های کود و خرید محصول توسط کارخانه قند تاکید شد.

کد خبر 6048428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha