۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۴

در سه هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید بر روی دریای عمان

فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید بر روی دریای عمان

زاهدان- مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از صدور سه هشدار هواشناسی استان برای فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید بر روی دریای عمان خبر داد.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی شماره ۳۵، اظهار کرد: سامانه بارشی در جنوب و جنوب غرب استان را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از پیش از ظهر شنبه تا بعد ظهر یکشنبه (۱۹ تا ۲۰ اسفند)، در شهرستان‌های زرآباد، فنوج، لاشار، قصرقند، نیکشهر، سرباز، راسک، کنارک، چابهار، دشتیاری و مهرستان، رخداد بارش باران، برخی نقاط رگبار شدید رعد و برق و احتمال بارش تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

حیدری در این خصوص توصیه کرد: ساکنان مناطق تحت تأثیر این سامانه، از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت کرده و از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کنند و در ترددهای جاده‌ای احتیاط و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید بر روی دریای عمان

وی در خبر دیگری گفت: براساس هشدار هواشناسی سطح زرد دریایی شماره ۱۴ هواشناسی استان نیز، فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید بر روی دریای عمان را در پیش رو داریم.

حیدری تصریح کرد: براساس نتایج نقشه‌های هواشناسی، پیش از ظهر شنبه تا آخر وقت یکشنبه (۱۹ الی ۲۰ اسفند) بر روی دریای عمان برخی ساعت رگبار و رعدوبرق، تندباد لحظه‌ای و وزش باد تا حدود ۲۵ نات و افزایش ارتفاع موج تا حدود دو متر پیش بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: در این منطقه باید از شنا و تفریحات دریایی و فعالیت‌های شیلاتی و ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین خودداری و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

فعالیت سامانه بارشی به همراه وزش باد شدید

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی شماره ۴۲، تصریح کرد: از شنبه تا سه شنبه (۱۹ تا ۲۲ اسفند) در سطح استان رخداد بارش پراکنده باران، برخی نقاط رگبار و رعدوبرق و بارش تگرگ رخ خواهد داد که تمرکز بارش‌ها در مناطق جنوبی استان خواهد بود و در این مناطق هشدار در سطح نارنجی می‌باشد.
وی ادامه داد: برای روزهای شنبه و یکشنبه در مناطق مرکزی و غرب استان وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

حیدری توصیه کرد: در مناطق تحت تأثیر این سامانه، از فعالیت‌های کوهنوردی به ویژه صعود به قله تفتان پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری شود، از محصولات کشاورزی محافظت و از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری شود.

وی اضافه کرد: احتیاط در ترددهای جاده‌ای در این مدت در نظر گرفته و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

کد خبر 6048860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha