۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱

هواشناسی خراسان رضوی در پی وقوع بارش‌های رگباری هشدار صادر کرد

هواشناسی خراسان رضوی در پی وقوع بارش‌های رگباری هشدار صادر کرد

مشهد- اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با ورود سامانه ناپایدار جوی به این استان و وقوع بارش‌های سیلابی هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعیه روز پنجشنبه هواشناسی، طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از فردا، جمعه مناطق مختلف این استان تحت تأثیر سامانه ناپایدار جوی قرار خواهد گرفت.

بر این اساس، با فعالیت این سامانه شدت گرفتن وزش باد، افزایش ابر و شروع بارشها به شکل رگبار در خراسان رضوی پیش بینی شده است، همچنین بر اساس مدل‌های پیش‌یابی احتمال رعد و برق و بارشهای تگرگ در استان به ویژه در نواحی جنوب‌شرقی وجود دارد.

بر طبق این گزارش، وقوع بارش‌های رگباری در برخی از نقاط رعد و برق و بارش تگرگ از روز جمعه و ادامه تناوبی بارش‌ها تا چهارشنبه هفته آینده با احتمال آبگرفتگی، ایجاد روان آب و سیلاب در نواحی مستعد استان، همچنین افزایش شدت وزش باد گاهی شدید همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا بویژه در نواحی بادخیز پیش‌بینی شده است.

در این اطلاعیه آمده است: احتمال روان آب، آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها همچنین احتمال بروز خسارت به علت وزش باد شدید طی فعالیت این سامانه وجود دارد، بنابراین تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی مورد تاکید است.

کد خبر 6048861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha