۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹

سرپرست منابع طبیعی گیلان خبر داد؛ 

دستگیری حدود ۱۷۰۰ قاچاقچی چوب در گیلان

دستگیری حدود ۱۷۰۰ قاچاقچی چوب در گیلان

رشت - سرپرست منابع طبیعی گیلان از دستگیری حدود ۱۷۰۰ قاچاقچی چوب در این استان خبر داد و گفت: در عملیات‌های کشف قاچاق چوب ۸ نفر مصدوم شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مازیار رضوی ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اظهار کرد: خبرنگاران طلایه داران عرصه صیانت از جنگل‌ها و درختان هستند.

سرپرست منابع طبیعی گیلان با اشاره به وجود ۸ نهالستان در این استان بیان کرد: تولید نهال در گیلان به شرایط مطلوب رسیده است و باید گسترش یابد.

رضوی به وجود ۴۳ پارک جنگلی در گیلان که از این تعداد ۲۵ پارک جنگلی مدیریت شده و ساماندهی شده اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی پارک‌های جنگلی گیلان از سرمایه گذاران بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.

وی طرح کاشت یک میلیارد درخت را در کشور یک نهضت ملی برای حیات بخشی منابع طبیعی دانست و افزود: از این تعداد سهم گیلان کاشت ۸ میلیون اصله درخت در طول سال است.

سرپرست منابع طبیعی گیلان از انجام حدود ۲ هزار عملیات کشف قاچاق چوب در این استان خبر داد و اضافه کرد: در این راستا و در این عملیات‌ها ۸ نفر از همکاران مجروح شدند.

رضوی با اشاره به علل دست درازی به طبیعت و جنگل‌ها بیان کرد: افزایش قیمت چوب و وضعیت نامناسب معیشتی موجب دست درازی به جنگل‌ها شده است.

وی از دستگیری حدود ۱۷۰۰ قاچاق چی چوب در گیلان خبر داد و افزود: در این راستا ۷۷۵ دستگاه وسیله نقلیه توقیف شد و ۱۲ فقره به درگیری انجامید.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از انجام عملیات بیش از ۱۸۰۰ فقره پرونده رفع تصرف در این استان خبر داد و اضافه کرد: با این تعداد عملیات‌ها بالغ بر ۵۸۱ هکتار اراضی ملی متصرفی آزاد شد.

رضوی با اشاره به ضرورت توسعه فضای سبز در گیلان بیان کرد: توسعه فضای سبز در قالب تفاهمنامه با دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود که در این راستا تأمین نهال بر عهده منابع طبیعی بود و حفاظت از نهال و درخت بر عهده نهاد مربوطه است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه زراعت چوب افزود: بیش از ۸ هزار هکتار تعهد جنگل کاری دادیم که ۶ هزار هکتار آن از مستثنیات مردم است.

کد خبر 6048889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha