۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۴۶

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی:

نظارت بر ۱۹۰۵ مرکز عرضه دام/ فروش طیور در حاشیه خیابان ممنوع است

نظارت بر ۱۹۰۵ مرکز عرضه دام/ فروش طیور در حاشیه خیابان ممنوع است

اراک- مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی بر ۱۹۰۵ واحد تولید و عرضه فرآورده خام دامی و غذایی ویژه رمضان و سال نو در این استان آغاز شد.

محمد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح ویژه نوروزی نظارت بر مواد غذایی (فرآورده‌های خام دامی) با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان در سطح استان اجرا می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی تاکید کرد: عرضه و فروش هر گونه فرآورده خام دامی و طیور در حاشیه خیابان و به صورت دوره گردی ممنوع است و مردم باید از خرید این گونه فرآورده‌های غیر بهداشتی خودداری کنند.

فتاحی افزود: شهروندان باید مرغ تازه خنک شده و آلایش خوراکی مرغ (جگر، سنگدان و دل) را به صورت بسته بندی بهداشتی که دارای مشخصه‌های کامل شامل نام کشتارگاه، تاریخ تولید، تاریخ انقضا (حداکثر ۷۲ ساعت پس از تولید) و شرایط نگهداری (داخل یخچال درب بسته و دارای برودت ۰ الی ۴ درجه سانتیگراد) تهیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: خارج و قطعه کردن گوشت مرغ از بسته بندی در محیط مغازه مرغ فروشی به دلیل عدم نظارت بهداشتی و آلودگی‌های ثانویه و تقلب‌های احتمالی ممنوع است و مردم باید از خرید گوشت مرغ با عناوین پاک شده و یا قطعه بندی شده در مغازه مرغ فروشی خودداری کنند.

فتاحی گفت: شهروندان در ایام تعطیل به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی جهت خرید توجه کافی داشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و ضرورت کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی طرح ویژه نوروزی نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از امروز (شنبه)، آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان در استان مرکزی ادامه دارد.

فتاحی گفت: در این طرح ۱۹۰۵ واحد از مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد غذایی استان مرکزی توسط ۵۳ اکیپ ثابت و سیار متشکل از تعداد ۱۰۲ نفر از بازرسان بهداشتی دامپزشکی مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تاکید کرد: انتظار است مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با فرآورده‌های خام دامی با شماره تلفن‌های ۱۵۱۲ تماس گرفته و با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در راستای کنترل و بازرسی‌های بهداشتی تعامل و هم‌افزایی لازم را داشته باشند.

کد خبر 6049810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha