۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۰

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی:

۳۱ هزار پرونده تخلفات صنفی در آذربایجان غربی تشکیل شد

۳۱ هزار پرونده تخلفات صنفی در آذربایجان غربی تشکیل شد

ارومیه - مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از تشکیل ۳۱ هزار پرونده تخلفات صنفی در استان طی سال جاری خبر داد.

حسین نجف زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر از اجرای طرح ویژه تشدید بازرسی و نظارت بر بازار شب عید و همزمان بر بازار کالاهای مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان در سراسر استان از ۱۵ اسفند امسال الی ۲۱ فروردین سال آینده خبر داد و افزود: طی امسال شعب تعزیرات حکومتی استان به ۳۰ هزار و ۹۲ فقره پرونده در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان رسیدگی کرده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: از این تعداد پرونده ۲۱ هزار و ۴۴۴ فقره در بخش کالا و خدمات، هشت هزار و ۵۱۹ فقره در بخش قاچاق کالا و ارز و هزار و ۱۲۹ فقره مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان می‌باشد که در مجموع رسیدگی به این پرونده‌ها متخلفان اقتصادی به پرداخت ۵۰ هزار و ۴۴۸ میلیون ریال محکوم شدند.

نجف زاده همچنین از صدور مجازات‌های غیر نقدی از قبیل ضبط کالاها و ارز قاچاق و خودروهای حامل کالای قاچاق، تعطیلی و پلمپ واحدهای متخلف، نصب پارچه و ممهور نمودن پروانه واحدهای متخلف به مهر تخلف، حبس بدل از جزای نقدی برای برخی از متخلفان خبر داد.

به گفته نجف زاده گزارش واحدهای گشت سیار ثبت شده با حضور دستگاه‌های نظارتی و متولیان بازار در سال جاری ۲ هزار و ۷۰۷ اکیپ گشت و ۱۰ هزار و ۲۳۴ بازرسی و از این تعداد بازرسی پنج هزار و ۵۰ پرونده تشکیل و میزان محکومیت ۳۱۱ میلیارد ریال بوده است.

وی ه ضمن اعلام آمادگی تعزیرات حکومتی استان جهت دریافت و رسیدگی فوری به شکایات وگزارش مردمی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی وصنفی، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان موضوع را از طریق سامانه اینترنتی www.tazirat۱۳۵.ir و یا تلفن ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی استان گزارش کنند.

کد خبر 6050429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha