۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶

مدیرکل بنیاد شهید البرز:

تشکل‌های ایثارگری قوانین این حوزه را مطالبه کنند

تشکل‌های ایثارگری قوانین این حوزه را مطالبه کنند

کرج- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز گفت: همه تشکل‌های ایثارگری در استان فعال هستند و انتظار داریم علاوه بر کار فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرای قوانین را مطالبه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان رستمیان پیش از ظهر شنبه در همایش ملی تبیین نقش تشکل‌های شاهد و ایثارگر در پدافند غیرعامل کشور که در سالن آمفی تئاتر اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، برگزاری این همایش را حرکتی بدیع دانست و گفت: این اولین همایش ملی است که در حوزه ارتباط بین تشکل‌های ایثارگری و پدافند غیرعامل به صورت کلی برگزار می‌شود.

وی جامعه ایثارگری را یک سرمایه اجتماعی عظیم دانست و تصریح کرد: قطعاً ایفای نقش تشکل‌های ایثارگری به عنوان یک تبلور از حرکت‌ها و کنش‌های اجتماعی و فعالیت‌های آنها، در جامعه اثرگذار است، لذا اگر آگاهی و شناخت کافی نسبت به تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل با مؤلفه‌های آفند غیرعامل تشکل‌ها در دستور کار باشد، قطعاً در مأموریت‌ها و فعالیت‌هایی که به نمایندگی از جامعه ایثارگری انجام می‌دهند اثرگذار خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بیان کرد: همه تشکل‌های ایثارگری در استان البرز فعال هستند و ما انتظار داریم علاوه بر کار فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، قوانین حوزه ایثارگری را مطالبه کنند؛ بعضی از قوانین حوزه ایثارگری تاکنون اجرایی نشده‌اند. بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی هماهنگ کننده است و پاسخگوی تمام نیازهای جامعه ایثارگری نیستیم.

رستمیان عنوان کرد: قانون جامعه ایثارگران که ذیل سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری تدوین شده تکالیف همه دستگاه‌ها را مشخص کرده است، همه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها وظیفه دارند تکالیف خود نسبت به ایثارگران را اجرایی کنند. به عنوان نمونه در بحث تبدیل وضعیت ایثارگران هنوز برخی دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون مقاومت می‌کنند.

کد خبر 6050530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha