۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۲۰:۰۸

رییس تبلیغات اسلامی دشتی:

مسجد جامعه پرداز و طرح ملی مسطورا در دشتی اجرا می‌شود

مسجد جامعه پرداز و طرح ملی مسطورا در دشتی اجرا می‌شود

بوشهر- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی گفت: مسجد جامعه پرداز و طرح ملی مسطورا در دشتی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام سید علی طاهری نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفتمان‌سازی و رواج مفاهیم قرآنی در زندگی آحاد مرد را از اهداف طرح ملی مسطورا برشمرد و اظهار کرد: طرح ملی مسطورا یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

وی افزود: با اجرای این طرح سه ساله، نقش و اثرات قرآن در زندگی به عینه ساری و جاری شده و آن‌گونه که توقع داریم، رفتار مطابق با دستورات قرآن نهادینه می‌شود.

طاهری نیا با اشاره به اینکه این طرح از ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد، بیان کرد: برای اجرای این طرح در کنار جریان‌های مردمی، از ظرفیت همه دستگاه‌های فرهنگی و حاکمیتی نیز استفاده می‌شود.

طاهری نیا با اشاره به اجرای طرح ویژه فرهنگی عملیات ماه رمضان با عنوان زندگی با آیه‌ها، اضافه کرد: برای این طرح تبلیغات محیطی و استفاده از بستر فضای مجازی در دستور کار بوده و آموزش و حفظ آیات برای گروه‌های مختلف مردم اجرا می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی، خاطرنشان کرد: محور این طرح آیاتی است که روی مسائل اعتقادی مردم تاکید داشته و در زندگی انسان دخیل است و با طرح کلی اندیشه‌های اسلامی مطابقت دارد.

وی با بیان اینکه طرح مسطورا به ما یاد می‌دهد که چگونه با آیات زندگی کنیم، در قالب طرح مسطورا ۱۵۰ آیه از کلام‌الله مجید در مدت سه سال در جامعه گفتمان‌سازی شده و هر سال ۵۰ فراز از آیات قرآن در قالب ۳۰ فراز محوری و ۲۰ فراز حول آن انتخاب شده است.

وی گفت: شاخص‌ترین محصولی که برای این ۱۵۰ فراز ایجاد می‌شود وبگاه زندگی با آیه‌ها است که بستر بارگذاری تمامی تولیدات تبیینی پیرامون این ۱۵۰ فراز خواهد بود و در حرکت هم افزا مخاطبان به این بستر دعوت می‌شوند در این، بستر علاوه بر تبیین، آیات حفظ آیات نیز تسهیل می‌شود و مسیر همراهی مخاطب از آیه اول تا آخرین آیه بازی‌وار سازی می‌شود تا انگیزه همراهی مخاطب با سایت را بیشتر کند.

طاهری نیا ادامه داد: تولید کلیپ‌هایی در زمینه آموزش، حفظ مفاهیم، تدبر در آیات، تهیه کاربرگ‌های آموزشی برای کودکان و ویژه برنامه‌های فرهنگی توسط گروه‌های رسانه‌ای در محور این فرازها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در سایت طرح ملی مسطورا کتابچه حفظ، کتاب منبر برای عموم، منبرک برای نوجوانان، منبر برای بانوان؛ منبرهای روزانه برای تبیین ۳۰ فراز متشکل از مواد سخن آیه روایت داستان…» با کیوآرکد های متنوع متصل به سایت، کتاب طرح درس برای نوجوانان، کتاب طرح درس برای کودکان، پیک کودک قرار داده شده که علاقه مندان با مراجعه به سایت می‌توانند از خدمات این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان بهره مند شوند.

کد خبر 6050725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha