۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸

بذرپاش در جمع خبرنگاران:

ظرفیت فرودگاه اهواز به بیش از ۲.۸ میلیون مسافر رسید

ظرفیت فرودگاه اهواز به بیش از ۲.۸ میلیون مسافر رسید

اهواز- وزیر راه و شهرسازی به افتتاح طرح ترمینال ۲ ورودی مسافربری فرودگاه بین‌المللی اهواز اشاره کرد و گفت: با افتتاح این طرح، ظرفیت فرودگاه اهواز به بیش از ۲.۸ میلیون نفر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش صبح امروز یکشنبه در حاشیه افتتاح ترمینال ۲ ورودی مسافربری فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توفیق شد تا یک سفر کوتاه یک روزه‌ای برای سرکشی به پروژه‌های در دست اجرا و بهره برداری از پروژه‌هایی نظیر این ترمینال جدید فرودگاه به استان خوزستان داشته باشم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های ما در فرودگاه‌های کشور، افزایش ظرفیت از طریق ارتقای توان فنی و مهندسی است، تصریح کرد: با اجرای طرح این ترمینال، ظرفیت فرودگاه اهواز از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ارتقا پیدا می‌کند.

وی گفت: برخی از فرودگاه‌های کشور با اضافه کردن سالن‌های ترانزیت و ترمینال‌هایی در مجاورت خود به دنبال افزایش ظرفیت ورودی مسافر بوده و فرودگاه اهواز نیز یکی از کانون‌های هدف است که امروز به بهره برداری رسید و تقدیم مردم اهواز شد؛ همچنین با در نظر گرفتن تمهیدات لازم، ظرفیت پروازهای فرودگاه اهواز افزایش پیدا کرد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سرکشی از طرح‌های مسکن، راهسازی و راهداری، کمربندی شهر اهواز، چهار بانده شدن خط اهواز به خرمشهر، آغاز عملیات ۵۰ هزار واحد نهضت ملی، تقدیم زمین به سه هزار نفر در طرح جوانی جمعیت و بهره برداری از مسکن‌های روستایی و شهری از دیگر برنامه‌های ما در این سفر خواهد بود.

بذرپاش، یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را اعطای زمین در روستاهای کشور اعلام و عنوان کرد: در این راستا در خوزستان هدف گذاری خوبی داشتیم. تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستاهای کشور تأمین و از این تعداد ۳۰۰ هزار قطعه به متقاضیان اختصاص یافته است و تلاش می‌کنیم سایر قطعه‌های زمین در اسرع وقت به متقاضیان واگذار شود.

وی با بیان اینکه خوزستان یکی از استان‌های هدف در طرح جوانی جمعیت است، اظهار کرد: در طرح جوانی جمعیت به ۷۰ هزار متقاضی زمین واگذار شد و امروز از این عدد هم فراتر رفتیم، امیدواریم سال آینده نیز این طرح را با قوت بیشتری در سراسر کشور به ویژه استان خوزستان دنبال کنیم.

وزیر راه و شهرسازی خبر داد: همچنین در حوزه راه هم چند محور اصلی داریم که کمربندی اهواز و محور اهواز به خرمشهر از جمله آن است که امید می‌رود اینها را تأمین اعتبار می‌کنیم تا پروژه‌ها شتاب بگیرند.

کد خبر 6051063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha