۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران مطرح کرد؛

ممنوعیت خرید و فروش برخی گونه های جانوری و گیاهی در مازندران

ممنوعیت خرید و فروش برخی گونه های جانوری و گیاهی در مازندران

ساری- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران از ممنوعیت خرید و فروش برخی گونه های جانوری و گیاهی همزمان با روزهای پایانی سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسلم آهنگری اظهار کرد: با توجه به‌روزهای پایانی سال و تجارب سنوات گذشته عده‌ای از افراد فرصت طلب در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به خریدوفروش برخی گونه‌های جانوری از جمله مار آبی، لاک پشت، سمندر و گونه‌های گیاهی نظیر سنبل آبی می‌کنند.

آهنگری گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران همانند سنوات گذشته با گشت و نظارت مستمر؛ در صورت مشاهده هر گونه تخلف مبنی بر خریدوفروش گونه‌های جانوری و گیاهی در سطح استان با متخلفان برخورد قاطع و قانونی خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: ممنوعیت صید، نگهداری، حمل و نقل، خرید و فروش‌حیوانات و جانوران وحشی از طریق شبکه صدا و سیمای مرکز استان، مطبوعات و خبرگزاری‌ها اطلاع‌رسانی شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی جهت تنویر افکار عمومی استفاده و شاهد کاهش سطح تخلفات باشیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران در پایان از شهروندان خواست از خرید جانوران وحشی که عمدتاً گونه‌هایی در معرض خطر انقراض هستند اجتناب کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، گزارش خود را جهت پیگیری به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها اعلام کنند.

کد خبر 6052091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha